Czego nie lubi Twoja tarczyca? Unikaj tych zachowań, by cieszyć się zdrowiem :)

1.1K

Na temat tarczycy znajdziecie już kilka wpisów na blogu. Przykładowo tutaj wspominałam tutaj, jakie składniki diety są kluczowe, by mogła pracować ona prawidłowo. Tarczyca jest jednym z największych gruczołów wydzielania wewnętrznego u człowieka i jest zlokalizowana na przedniej części szyi. Swoim kształtem przypomina motyla i faktycznie można o niej także napisać, że podobnie jak motyl jest niezwykle wrażliwa. Niestety pęd życia, który towarzyszy wielu osobom nie sprzyja jej prawidłowej pracy. Dziś właśnie o tym, czego nie lubi Twoja tarczyca? Jakich zachowań powinniśmy unikać, by zapewnić jej dobre warunki do pracy. Zapraszam 🙂

Czego nie lubi Twoja tarczyca? Unikaj tych zachowań, by cieszyć się zdrowiem 🙂

  1. Nie dopuszczaj do niedoborów pokarmowych, czyli zadbaj o bogato odżywczą, przeciwzapalną dietę. Mnóstwo propozycji na przeróżne posiłki znajdziecie na moim blogu, ale także możecie skorzystać z diet gotowych dostępnych w moim sklepie.
  2. Nie stosuj głodówek, detoksów, diet oczyszczających…
  3. Nie omijaj śniadania, tylko zadbaj o to, by było ono odżywcze, wartościowe i pyszne 🙂
  4. Nie pomijaj posiłków, tylko zadbaj o ich regularność! Tarczyca lubi przewidywalny i stały dopływ energii z pożywienia. Oczywiście Twoje posiłki muszą być wartościowe i odżywcze 🙂
  5. Nie podjadaj. Właśnie dlatego należy skupić się na regularnych, głównych posiłkach, aby ograniczyć do minimum chęć podjadania przekąsek, które najczęściej mają mało wspólnego ze zdrowiem.
  6. Nie dopuść do niedoboru snu. Regeneracja i właściwy sen jest bardzo ważna, zatem zadbaj o właściwą higienę snu. Więcej na ten temat pisałam tutaj.
  7. Nie przesadzaj z ilością tłuszczów nasyconych i trans. Tłuszcz jest ważny, ale zwróć uwagę na jego rodzaj. Zadbaj przede wszystkim o nienasycone kwasy tłuszczowe.
  8. Nie dopuść do niedoboru białka i zdrowych węglowodanów.
  9. Nie przemęczaj się. Twoja tarczyca lubi spokój, wyciszenie, odpoczynek, więc postaraj się każdego dnia znaleźć choć chwilę dla siebie.
  10. Nie przesadź z aktywnością fizyczną. Ruch jest ważny, ale jak zawsze należy zachować umiar.
  11. Wystrzegaj się nadmiaru kalorii, a w szczególności tych pochodzących z produktów przetworzonych.
  12. Nie dopuść do niedoboru kluczowych składników pokarmowych potrzebnych dla prawidłowej pracy tarczycy, takich jak: jod, cynk, selen, żelazo, witamina B12, witamina D3. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.

Przeczytaj także:

Jeśli chcesz być na bieżąco ze zdrową i smaczną dietą, śledź mnie na Facebooku i Instagramie 🙂 Tam częściej pojawiają się zdrowe pyszności 🙂

Zapisz się do newslettera i odbierz

DARMOWY EBOOK

"Kalorie się liczą, ale Ty nie musisz ich liczyć..."

Nie wysyłam spamu!

Więcej informacji znajdziesz w mojej polityce prywatności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zamknij
natka-pietruszki.pl © Copyright 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zamknij