Łosoś pieczony na batatach, czyli prosty obiad z piekarnika z niskim ŁG. Danie idealne dla osób z chorobami autoimmunologicznymi, cukrzycą i insulinoopornością. Dlaczego warto jeść bataty?

809

Kochani, dziś mam dla Was propozycję ekspresowego obiadu z piekarnika. Uwielbiam takie proste i pyszne rozwiązania! Jestem pewna, że Wy także 🙂 Łosoś pieczony na batatach to bardzo odżywczy posiłek z niskim ładunkiem glikemicznym, który może zagościć także w menu osób z chorobami autoimmunologicznymi, cukrzycą i insulinoopornością. Serdecznie zapraszam po przepis na prosty, odżywczy i pyszny obiad z piekarnika.

Łosoś pieczony na batatach, czyli przepis na prosty i pyszny obiad z piekarnika

Dlaczego warto uwzględnić bataty w swojej diecie?

Bataty, czyli słodkie ziemniaki są na pewno mniej popularne w naszym kraju niż klasyczne ziemniaki, ale ze względu na swoje walory zdrowotne, powinny gościć na naszych talerzach często.
Warto jednak mieć na uwadze, że nie powinny być one traktowane jako zamiennik klasycznych ziemniaków, bo tak naprawdę są to roślinny innego gatunku. Słodkie ziemniaki to bulwy wilca ziemniaczanego należącego do rodziny powojowatych. A nasze tradycyjne ziemniaki należą do rodziny psiankowatych, które mogą być problematyczne dla osób z różnymi schorzeniami. Przykładowo, część osób z hashimoto nie będzie tolerować tych warzyw. Dlatego też bataty będą wówczas bardzo fajnym rozwiązaniem.

Bataty to jedno z najlepszych źródeł beta-karotenu, czyli silnego przeciwutleniacza. Uwzględniając je w swojej diecie:

  • chronimy organizm przed działaniem wolnych rodników,
  • poprawiamy nasz wzrok,
  • wzmacniamy kości i poprawiamy ich gęstość mineralną,
  • zmniejszamy ryzyko choroby wieńcowej i udaru mózgu.

Łosoś pieczony na batatach – składniki (1 porcja):

  • łosoś atlantycki, 150g (czyli porcja zdrowego tłuszczu dla naszego organizmu),
  • 1/2 batata,
  • łyżeczka oliwy z oliwek,
  • odrobina soku z cytryny,
  • szczypta soli i pieprzu.

Sposób przygotowania

Najpierw należy umyć łososia, osuszyć go i pozbyć się skóry. Batata wyszorować i pokroić w kostkę. Później na dnie naczynia żaroodpornego położyć batata wymieszanego z oliwą. Na wierzch położyć kawałek łososia skropionego sokiem z cytryny i delikatnie doprawionego. Danie zapiekać w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni, funkcja góra-dół, przez około 25 minut. Gotowy posiłek można podać np. ze świeżą roszponką.

DANIE TO:
około 455 kcal
Białko: 32,4 g
Węglowodany: 23,1 g
Tłuszcz: 25,1 g
Błonnik pokarmowy: 3,4 g
Ładunek glikemiczny: 9,8

Spróbuj także innych propozycji z wykorzystaniem batatów:

Jeśli chcesz być na bieżąco ze zdrową i smaczną dietą, śledź mnie na Facebooku i Instagramie 🙂 Tam częściej pojawiają się zdrowe pyszności 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zamknij
natka-pietruszki.pl © Copyright 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zamknij