Jak zwiększyć spożycie warzyw i owoców?

200

Polacy jedzą zdecydowanie ZA MAŁO warzyw i owoców! Tak, tak, dotyczy to nas wszystkich, niestety. Spotykając się z pacjentami w gabinecie, często słyszę tylko jeden schemat: „w ciągu dnia zjadłam/em kawałek pomidora do kanapki no i surówkę do obiadu”. Chyba domyślacie się mojej reakcji? Kochani, jeśli chcemy być zdrowi i przy okazji cieszyć się smukłą sylwetką, to warzywa i owoce MUSZĄ stanowić podstawę naszej diety! Innej opcji nie ma! Dodatek pomidora, czy ogórka do kanapki plus surówka do obiadu to zdecydowanie za mało. Jak zwiększyć spożycie warzyw i owoców? Proste triki!

Jak zwiększyć spożycie warzyw i owoców? Proste triki!

  1. Niech jednym z Twoich posiłków będzie koktajl warzywno-owocowy. Przygotujesz go w max 5 minut, a dostarczysz organizmowi wielu cennych witamin i składników mineralnych. Taki koktajl świetnie sprawdzi się jako przekąska do pracy, czy jako posiłek dla dzieci w szkole. Wystarczy zblendować wybrane warzywa i owoce z dodatkiem wody mineralnej i gotowe! Warto dodać także siemię lniane i tym samym wzbogacić koktajl o cenne niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT) omega-3.
    Więcej na temat korzyści płynących z picia koktajli przeczytasz tutaj. Oczywiście pomysłów na koktajle jest nieskończenie wiele. Zatem marsz do kuchni, blender do ręki i stwórzcie swój ulubiony smak! 🙂
  2. Przygotowując kanapkę zawsze, ale to ZAWSZE wzbogacaj ją o warzywa. Niech to nie będzie zwykła kanapka z serem, czy wędliną, ale dodaj do niej także, np. liść sałaty, kiełki, pomidora, rzodkiewkę… Możesz także przygotować pyszną pastę z pieczonych warzyw i wykorzystać ją do pieczywa.  
  3. Podczas standardowego obiadu niech to właśnie surówka zajmuje najwięcej miejsca na Twoim talerzu
  4. Wprowadź do swojego jadłospisu warzywne zupy krem. To naprawdę świetny sposób na przemycenie sporej ilości witamin. Pomysłów na takie zupy jest również całe mnóstwo i są bardzo proste w przygotowaniu. Jedną z moich ulubionych zup jest krem z pieczonej papryki i bakłażana, przepis znajdziecie tutaj.  
  5. Nie stroń od sałatek! Zarówno warzywne, jak i owocowe będą dobrym pomysłem i zawsze będę Was namawiać do włączenia ich do swojego menu. Takie sałatki można przygotować i zjeść w domu, np. na kolację, ale także zabrać ze sobą  do szkoły czy pracy. Co powiecie na pyszny owocowy bowl z orzechami włoskimi? Bardzo polecam!
  6. Jako przekąskę sięgaj po świeży sezonowy owoc, zamiast po batonika ze sklepu. Tego pomysłu chyba nie muszę dalej wyjaśniać… 😉
  7. Fajnym rozwiązaniem dla zabieganych osób są soki warzywne, które już coraz częściej można kupić w sklepie. Mają one całkiem niezły skład. Znajdziemy np. soki marchewkowe, buraczane, pomidorowe. Pamiętajcie jednak, aby zawsze wybierać te w szklanej butelce.
  8. A dla osób nieco bardziej zaawansowanych w zdrowe i racjonalne odżywianie. Zawsze można wykorzystać warzywa do przygotowania pysznych, domowych smakołyków! Mój ostatni kuchenny popis to brownie z cukinii. Przepis znajdziecie tutaj.

Mam nadzieję, że tych kilka sposobów pomoże Wam wprowadzić do swojej diety więcej warzyw i owoców. Tym samym poczujecie się zdrowsi, piękniejsi i z dużą dawką energii do działania! 🙂

Jeśli chcesz być na bieżąco ze zdrową i smaczną dietą, śledź mnie na Facebooku i Instagramie 🙂 Tam częściej pojawiają się zdrowe pyszności 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zamknij
natka-pietruszki.pl © Copyright 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zamknij