Graj w zielone, czyli zalety picia koktajli. W jaki sposób je dobrze skomponować?

1.4K

Jeśli odwiedzasz mojego bloga, to wiesz, że jestem fanką picia zielonych koktajli. Uwielbiam je za prostotę i szybkość przygotowania, ogromną dawkę witamin i składników mineralnych, a także za ich piękny kolor 🙂 Graj w zielone, czyli zalety picia koktajli. Dołącz do mnie i również czerp korzyści z tych pysznych napojów.

Graj w zielone! Czyli zalety picia koktajli
Uwielbiam 🙂 Nie tylko za smak ale także za kolor…

Zielone koktajle to prawdziwe bomby witaminowe dostarczające nam gigantycznego zastrzyku energii na cały dzień!

Oto podstawowe korzyści płynące z picia zielonych koktajli:

  • przede wszystkim są niezwykle odżywcze, bogate w chlorofil, witaminy i błonnik,
  • dzięki blendowaniu są lekkostrawne i łatwo przyswajalne przez organizm,
  • mogą stanowić oddzielny posiłek,
  • mają działanie detoksykujące.

A teraz kilka wskazówek, jak prawidłowo komponować zielone koktajle

1. Trzymaj się zasady 60/40, czyli 60% koktajlu stanowią warzywa, a 40% owoce. Dzięki temu oprócz właściwości odżywczych, koktajl ma także smaczny, owocowy smak.

2. Wybieraj warzywa zielonolistne, takie jak: szpinak, pietruszka, jarmuż, sałata, brokuł, szczaw, kapusta pekińska, rukola. Świetnie sprawdzi się także ogórek, seler naciowy i kiełki.

3. Do warzyw dołącz owoce o kremowej konsystencji, które sprawią, że koktajl będzie aksamitny. Wybierz awokado, banana, truskawki, maliny.

4. Całość najlepiej połącz z wodą kokosową lub mineralną.

5. Przy doborze składników kieruj się sezonowością i własnymi upodobaniami smakowymi.

6. Świetną opcją jest również wzbogacenie koktajli o ziarna, jak np. siemię lniane, chia, słonecznik. Można także dodać ulubione otręby albo płatki owsiane.

7. Smak koktajlu wzbogać cynamonem cejlońskim, miodem, imbirem, cytryną.

8. Jeśli chcesz, aby koktajl był bardziej sycący, warto dodać do niego odżywkę białkową. Ja osobiście bardzo lubię waniliowe białko z grochu.

Przykłady:
pokrzywa + awokado + jabłko = działanie oczyszczające
ogórek + szczaw + koper = działanie orzeźwiające
pietruszka + szpinak + jabłko = działanie odmładzające

Oto kilka moich przepisów na zdrowe, zielone koktajle:

Może masz swoje ulubione połączenia smakowe jeśli chodzi o koktajle? Podziel się pomysłem w komentarzu, chętnie spróbuję! 🙂

Jeśli chcesz być na bieżąco ze zdrową i smaczną dietą, śledź mnie na Facebooku i Instagramie 🙂 Tam częściej pojawiają się zdrowe pyszności 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zamknij
natka-pietruszki.pl © Copyright 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zamknij