Kokosowa chmurka – ciasto o niskim ŁG

310

Kokosowa chmurka – ciasto o niskim ŁG to chyba mój kolejny deserowy hit. Oczywiście nie zawiera cukru i słodzików. Słodycz zawdzięcza tylko kawałkowi banana. Jest delikatne, puszyste, o smaku kokosa. Do tego kilka świeżych malin, które nadały mu lekko kwaśnego posmaku. Jak dla mnie wyśmienite połączenie! Serdecznie zachęcam do wypróbowania tego ciasto, bo jest naprawdę bardzo proste w przygotowaniu. Wszystkie składniki razem miksujemy, przelewamy ciasto do foremki, pieczemy i gotowe. Później już tylko rozkoszujemy się tym kokosowym smakiem 🙂 A co najważniejsze! Porcja tego wypieku ma niski ładunek glikemiczny, a to oznacza, że z powodzeniem może pojawić się w menu osób z zaburzoną gospodarką cukrową i insulinoopornością 🙂 Polecam także najmłodszym.

Kokosowa chmurka - ciasto o niskim ŁG

Składniki (foremka 19x17cm; 6 porcji):

  • 2 jajka,
  • 200g gęstego mleczka kokosowego z puszki,
  • 1 opakowanie (40g) budyniu śmietankowego bez cukru (tylko proszek),
  • 3 krople aromatu migdałowego,
  • 400g jogurtu greckiego,
  • ½ dojrzałego banana,
  • garść świeżych malin (mrożone także mogą być),
  • łyżka wiórków kokosowych niesiarkowanych do dekoracji.

Sposób przygotowania

Najpierw banana zblenduj na gładki mus.
Następnie dodaj pozostałe składniki i zmiksuj wszystko na gładką masę.
Na koniec wrzuć maliny i wymieszaj łyżką (jeśli używasz malin mrożonych, to nie musisz ich wcześniej rozmrażać).

Kokosowa chmurka - ciasto o niskim ŁG

Przelej ciasto do foremki.
Piecz w rozgrzanym na 170 stopni piekarniku, funkcja góra-dół, przez 50 minut.
Ciasto krój po wystygnięciu.
Przed podaniem posyp wiórkami kokosowymi.

WARTOŚCI ODŻYWCZE DLA 1 KAWAŁKA:
około 212kcal
Białko: 9,1g
Węglowodany: 14,7g
Tłuszcz: 13,6g
Błonnik pokarmowy: 1,9g
Ładunek glikemiczny: 8,2

Spróbuj także:

Join the Conversation

  1. Super! Będę robić, tylko uzbieram wszystkie składniki 🙂 pozdrawiam:)

    1. Natalia Autor says:

      Ekstra 🙂 Życzę smacznego! 🙂

  2. Klaudus_mk says:

    Dodatkowo dodałam 3 łyżki mąki kokosowej bo mleczko kokosowe miałam niezbyt gęste oraz maliny zastąpiłam wiśniami. Wyszło przepyszne, palce lizać 🙂 :-*

    1. Natalia Autor says:

      Bardzo się cieszę, że smakowało! 🙂 Pozdrawiam! 🙂

    2. Czy w celu zagęszczenia (niestety również mam rzadkie mleczko kokosowe) mogę użyć mąki migdałowej?

      1. Natalia Autor says:

        Nie jestem pewna, czy mąka migdałowa da radę wystarczająco zagęścić… natomiast łyżka skrobi ziemniaczanej albo np. kasza manna powinny dać radę! 🙂

        1. Dziękuję

        2. Poproszę jeszcze o informację jakiej konsystencji powinno być ciasto, np. takiej jak na naleśniki?

    3. Natalia Autor says:

      Super! 🙂

  3. Ciacho wyszło super, puszyste, w smaku rewelacyjne. Zdaję sobie sprawę, że ktoś kto je słodycze na codzień może nie być usatysfakcjonowany że ciasto jest mało słodkie. Jak dla mnie rewelacja, dziękuję serdecznie za przepis.

    1. Natalia Autor says:

      Bardzo się cieszę, że ciacho smakowało! Ja też je uwielbiam 🙂 Dokładnie, tak jak Pani pisze, jeśli ktoś jest wręcz uzależniony od słodkiego smaku, ale takiego słodkiego-spotęgowanego, to pewnie po tym cieście poczuje niedosyt. Natomiast dla osób o „zdrowych” kubkach smakowych to ciacho będzie przepyszne! 🙂 Pozdrawiam serdecznie! 🙂

  4. Czym mogę zastąpić banana?

    1. Natalia Autor says:

      Banan jest tutaj jako słodzik, więc czymś słodkim. Można użyć np. budyniu z dodatkiem cukru, jednak wtedy już ładunek glikemiczny ciasta będzie wyższy. Pozdrawiam! 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zamknij
natka-pietruszki.pl © Copyright 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zamknij