Orzechowa jaglanka z sezamem i truskawkami

488

Oto kolejna propozycja, która zawsze sprawdza się, gdy chcę aby moja Zosia zjadła kaszę jaglaną. Orzechowa jaglanka z sezamem i truskawkami. Pyszna, aksamitna i bardzo sycąca. Z podanego przepisu wychodzi spora porcja, zaspokoi głód zarówno mamy jak i dziecka. Dzięki uwzględnieniu nasion sezamu, jaglanka zyskała także dodatkową porcję żelaza. Serdecznie polecam wszystkim dzieciom i rodzicom 🙂 Jest naprawdę pyszna!

Orzechowa jaglanka z sezamem i truskawkami

A zanim sięgnięcie po przepis, warto wiedzieć, że:

Sezam
Pod względem zawartości żelaza sezam zajmuje czołowe miejsce wśród wszystkich orzechów, nasion i ziaren. Jest też cennym źródłem cynku, fluorku i jodu. Niemowlętom najlepiej podawać sezam w postaci pasty (tahini).

Kasza jaglana
Nie zawiera glutenu i jest bogata w żelazo, fluor, cynk i kwasy tłuszczowe omega-3. Możemy sięgać zarówno po klasyczną kaszę jak i płatki jaglane, które wydają się być łagodniejsze dla brzuszków najmłodszych dzieci.

Orzechowa jaglanka z sezamem i truskawkami – składniki (1 porcja):

  • kasza jaglana, 50g,
  • 1 szklanka mleka 2% (lub napoju roślinnego),
  • łyżka masła orzechowego 100%,
  • garść truskawek,
  • 1/3 dojrzałego banana,
  • łyżeczka nasion sezamu.

Sposób przygotowania

*Aby nie tracić czasu o poranku, najlepiej jest rozpocząć przygotowanie jaglanki wieczorem poprzedniego dnia. W tym celu należy wrzucić kaszę do miseczki i zalać ją wodą, aby się moczyła. Wówczas rano, ugotowanie jej zajmie nam tylko około 10 minut.

Najpierw kaszę jaglaną wsypuję do miseczki i moczę przez noc w wodzie.
Następnie, rano przepłukuję ją na sitku pod bieżącą wodą.
Wrzucam kaszę do garnuszka i zalewam mlekiem. Gotuję ją na niewielkim ogniu aż wchłonie mleko (trwa to około 10minut).
W trakcie gotowania mieszam kaszę kilkakrotnie aby nie przywierała do dna garnuszka.
Pod koniec dodaję rozdrobnionego banana oraz masło orzechowe. Mieszam.
Ugotowaną kaszę przekładam do miseczki i podaję z sezamem i truskawkami.

WARTOŚCI ODŻYWCZE:
około 500kcal
Białko: 19,5g
Węglowodany: 65,1g
Tłuszcz: 19,4g
Błonnik pokarmowy: 8,6g
Ładunek glikemiczny: 37,2

Spróbuj także:

Jeśli chcesz być na bieżąco ze zdrową i smaczną dietą, śledź mnie na Facebooku i Instagramie 🙂 Tam częściej pojawiają się zdrowe pyszności 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zamknij
natka-pietruszki.pl © Copyright 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zamknij