Bananowo-cynamonowy ryż na mleku

191

Tym razem coś dla wszystkich maluchów. Przepyszny bananowo-cynamonowy ryż na mleku. Może stanowić super śniadanko albo kolację. U nas gości zawsze wtedy, gdy zostanie mi nieco ugotowanego ryżu z obiadu. Wtedy zwykle wykorzystuję go właśnie w taki sposób, a moja Zosia jest zadowolona 🙂 Oczywiście można specjalnie dla tego dania ugotować ryż, ale chyba lepiej zaoszczędzić trochę czasu i wykorzystać to, co nam zostało 🙂 Zapraszam do prostego przepisu! Wersja podstawowa to po prostu ryż z bananem i cynamonem, ale ja zawsze wzbogacam danie nasionami chia oraz amarantusem. Nie jest to konieczne ale na pewno bardzo wartościowe 🙂

Bananowo-cynamonowy ryż na mleku

Bananowo-cynamonowy ryż na mleku – składniki:

  • około 50g ugotowanego ryżu,
  • łyżeczka nasion chia,
  • 1-2 łyżki amarantusa ekspandowanego,
  • 1/3 dojrzałego banana,
  • pół łyżeczki cynamonu,
  • około 1 szklanka mleka.

Sposób przygotowania

Najpierw wrzucam do garnuszka ryż, nasiona chia oraz amarantus.

Następnie dodaję rozgniecionego widelcem banana oraz cynamon.

Całość zalewam mlekiem i gotuję na małym ogniu mieszając w trakcie.

Smacznego! 🙂

A czy Wy staracie się wykorzystywać pozostałości z obiadu do przygotowania innego posiłku? Moim zdaniem to duża oszczędność czasu i także prosty sposób na urozmaicenie diety. W bardzo łatwy sposób można wykorzystać wszelkie kasze, ryże, makarony np. do stworzenia pysznych i odżywczych sałatek na kolację 🙂

WARTOŚCI ODŻYWCZE 1 PORCJI:
389kcal
Białko: 13,2g
Węglowodany: 68,6g
Tłuszcz: 7g
Błonnik pokarmowy: 5,2g

Spróbuj także:

Jeśli chcesz być na bieżąco ze zdrową i smaczną dietą, śledź mnie na Facebooku i Instagramie 🙂 Tam częściej pojawiają się zdrowe pyszności 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zamknij
natka-pietruszki.pl © Copyright 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zamknij