Pasta z awokado – idealna do kanapek

350

Jeśli sądzisz, że do kanapek pasuje tylko masło – muszę Cię nieco rozczarować 🙂 Przedstawiam najłatwiejszą i najszybszą, zdrową alternatywę – oto pasta z awokado – idealna do kanapek. W mojej kuchni najczęściej występuje ona razem z sadzonymi jajkami i dobrej jakości pieczywem. Takie śniadanko daje porządny zastrzyk energii na cały dzień, a do tego jest oczywiście przepyszne i bardzo odżywcze. O tym, dlaczego warto uwzględnić awokado w zdrowej diecie, przeczytasz tutaj. Szczerze polecam!

pasta z awokado - idealna do kanapek
pasta z awokado - idealna do kanapek

Najbardziej uwielbiam ją właśnie w takiej formie: chlebek żytni i sadzone jajo. To mój sprawdzony sposób na sycące i pyszne śniadanko 🙂

Pasta z awokado – idealna do kanapek – składniki (2 porcje):

  • 1 dojrzałe awokado,
  • 1/2 łyżeczki ostrej papryki (użyłam chilli w płatkach),
  • szczypta soli i pieprzu.

Pasta z awokado – idealna do kanapek – sposób przygotowania:

  1. Najpierw obierz awokado i usuń pestkę.
  2. Następnie rozgnieć awokado widelcem.
  3. Dopraw do smaku, wymieszaj i nałóż na pieczywo.

JEDNA PORCJA PASTY, TO:
około 114kcal
Białko: 1,5g
Węglowodany: 6,4g
Tłuszcz: 10,4g
Błonnik pokarmowy: 5,0g
Ładunek glikemiczny: 0,6

Jako dietetyk jestem zwolenniczką używania przeróżnych past warzywnych do pieczywa, zamiast tradycyjnego masła, sera, czy wędliny. Kanapki z pastami są zdecydowanie bardziej odżywcze i zdrowsze, dlatego namawiam Was do ich wykorzystania w swojej kuchni 🙂

Mam dla Ciebie także inne przepisy na pasty do pieczywa, oto one:

Jeśli chcesz być na bieżąco ze zdrową i smaczną dietą, śledź mnie na Facebooku i Instagramie 🙂 Tam częściej pojawiają się zdrowe pyszności 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zamknij
natka-pietruszki.pl © Copyright 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zamknij