Jesienna owsianka z duszonymi śliwkami i gorzką czekoladą. Wersja „na szybko”.

699

Kochani, jesień w pełni, więc czas na kolejny, aromatyczny przepis. Tym razem czeka na Was jesienna owsianka z duszonymi śliwkami i gorzką czekoladą. Jest to propozycja ekspresowa, nawet trochę deserowa 🙂 Nie wiem jak Wy, ale ja uwielbiam połączenie ciepłych śliwek i gorzkiej czekolady. Smak obłędny! 🙂 Serdecznie zapraszam do skorzystania z przepisu. Jest to wersja „na szybko”.

Taka owsianka może nam zastąpić deser 🙂

Co warto wiedzieć o śliwkach?

Śliwki to doskonałe źródło witamin – A, C, E, B6 oraz K. Są również bogate w polifenole, wapń, potas, fosfor, magnez i żelazo. Zawierają pektyny, które korzystnie wpływają na nasz układ pokarmowy i regulują proces trawienia. Śliwki suszone zawierają aż 7,1 g błonnika w 100 g, natomiast surowe – 1,4 g. Zawartość witamin i mikroelementów w śliwkach sprawia, że owoce te mają silne działanie antyoksydacyjne, a co za tym idzie działają przeciwnowotworowo i przeciwmiażdżycowo. Błonnik zawarty w śliwkach reguluje proces trawienia, a witamina B6 i magnez wspierają pracę układu nerwowego. Natomiast potas pomaga regulować ciśnienie krwi. 

Jesienna owsianka z duszonymi śliwkami i gorzką czekoladą- składniki (1 porcja):

  • 4 łyżki płatków owsianych górskich,
  • 1/2 łyżeczki kakao 100%,
  • 150g jogurtu kokosowego,
  • 3 świeże śliwki,
  • 1 kostka gorzkiej czekolady minimum 70% kakao.

Sposób przygotowania

Ta wersja owsianki jest naprawdę ekspresowa, bo nie wymaga gotowania płatków owsianych. Najpierw płatki owsiane włóż do naczynia i zalej gorąca wodą. Posyp je kakao. Następnie włóż na nie jogurt kokosowy. Śliwki pokrój na kawałki i podduś z dodatkiem wody w garnuszku lub na patelni. Gdy będą już miękkie, to nałóż je na jogurt. Na ciepłe śliwki włóż kawałki czekolady, która pod wpływem ciepła zacznie się topić, więc… zjadaj szybko! 🙂

OWSIANKA TO:
około 346 kcal
Białko: 6,2 g
Węglowodany: 47,5 g
Tłuszcz: 14,8 g
Błonnik pokarmowy: 4,5 g
Ładunek glikemiczny: 12,3

*Tak przygotowana owsianka ma średni ładunek glikemiczny, jeśli chcesz go obniżyć, to zmniejsz udział płatków owsianych i stwórz tzw. owsianko-siemiankę, przykładowy przepis znajdziesz tutaj.

Jeśli brakuje Ci pomysłów na gotowe, odżywcze i zbilansowane posiłki, wypróbuj mój jesienny jadłospis z niskim IG dostępny w moim sklepie.

Spróbuj także:

Jeśli chcesz być na bieżąco ze zdrową i smaczną dietą, śledź mnie na Facebooku i Instagramie 🙂 Tam częściej pojawiają się zdrowe pyszności 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zamknij
natka-pietruszki.pl © Copyright 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zamknij