Omlet kakaowy z porzeczkami dla insulinoopornych

191

Insulinooporność to coraz częściej pojawiające się schorzenie w dzisiejszych czasach. Do jej powstania w dużej mierze przyczynia się dieta obfitująca w węglowodany połączona z siedzącym trybem życia. Pacjentom z insulinoopornością zaleca się dietę z niskim indeksem glikemicznym, która z reguły kojarzy się z surowymi warzywami i dobrej jakości białkiem. Ale czy mając insulinooporność musimy odmawiać sobie tzw. słodkich posiłków? Oczywiście, ze nie! Mało tego, jeśli jest sezon akurat na pełne przeciwutleniaczy porzeczki, to grzech z nich nie skorzystać! Dziś mam dla Was prosty przepis na pyszny omlet z kakaowy z porzeczkami dla insulinoopornych. Same zdrowe pyszności na talerzu! 🙂

Omlet kakaowy z porzeczkami dla insulinoopornych

Składniki (1 porcja):

  • 2 jajka,
  • łyżka kakao 100%,
  • pół łyżeczki masła klarowanego,
  • 2 łyżki otrębów owsianych,
  • 100g jogurtu naturalnego,
  • łyżka orzechów włoskich,
  • garść czerwonych porzeczek.

Sposób przygotowania

Najpierw jajka rozbełtaj z kakao i otrębami. Następnie wylej masę na rozgrzaną patelnię wysmarowaną masłem klarowanym. Smaż omlet z obu stron. Podawaj z jogurtem, porzeczkami i orzechami.

Smacznego! 🙂

WARTOŚCI ODŻYWCZE:
około 416kcal
Białko: 22,5g
Węglowodany: 31,6g
Tłuszcz: 25,3g
Błonnik pokarmowy: 6,2g
Ładunek glikemiczny: 8,7

Spróbuj także:

Jeśli chcesz być na bieżąco ze zdrową i smaczną dietą, śledź mnie na Facebooku i Instagramie 🙂 Tam częściej pojawiają się zdrowe pyszności 🙂

Join the Conversation

  1. Czy kakao można zastąpić karobem? Czy porzeczki można dodać do masy jajecznej i razem wszystko usmażyć? Omlet ma być dla 2letniego dziecka 🙂

    1. Natalia Autor says:

      Można i można 🙂 Pozdrawiam serdecznie! 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zamknij
natka-pietruszki.pl © Copyright 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zamknij