Chlebek bananowo-kokosowy bez jajek

787

Tym razem przepis na chlebek bananowo-kokosowy bez jajek. Dlaczego taki? Głównie z myślą o alergikach. Wiele dzieci nie toleruje jajek albo glutenu z tradycyjnej mąki pszennej, czy orkiszowej. Zatem ten przepis będzie dla nich idealny! A wiadomo, że chlebek bananowy to klasyczny przysmak nie tylko dla dzieci 🙂 Polecam szczególnie po długiej wycieczce rowerowej, wtedy smakuje wyśmienicie. Ponieważ chlebek jest zrobiony na mące bezglutenowej, to jego konsystencja jest dość krucha, ale w smaku – pycha! Serdecznie polecam 🙂 Oczywiście ten wypiek nie jest dosładzany cukrem, czy innym słodzikiem. Chlebek jest słodki tylko dzięki dojrzałym bananom. No i na koniec ważna informacja dla insulinoopornych – porcja chlebka ma niski ładunek glikemiczny, zatem smacznego także dla Was! 🙂

Chlebek bananowo-kokosowy bez jajek

Składniki (tradycyjna keksówka; 12 porcji):

  • 4 dojrzałe banany,
  • 100g mąki kokosowej,
  • płaska łyżeczka sody oczyszczonej,
  • łyżka siemienia lnianego,
  • 2 łyżki sezamu,
  • 4 łyżki oleju kokosowego.

Sposób przygotowania

Najpierw olej kokosowy rozpuść w garnuszku. Następnie siemię lniane zalej gorącą wodą (1/5 szklanki) i odstaw by ziarenka napęczniały. Później banany rozgnieć widelcem. Dodaj do nich roztopiony olej kokosowy, siemię lniane oraz sezam. Wymieszaj. Na koniec dodaj wymieszaną mąkę z sodą oczyszczoną i ponownie wymieszaj. Przygotowane ciasto przełóż do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia. Chlebek piecz w rozgrzanym na 180 stopni piekarniku, funkcja góra-dół, przez 40 minut. Krój po wystygnięciu 🙂

Chlebek bananowo-kokosowy bez jajek
Antoś uwielbia ten chlebek! 🙂

WARTOŚCI ODŻYWCZE DLA 1 KAWAŁKA:
około 134kcal
Białko: 1,4g
Węglowodany: 11,7g
Tłuszcz: 9,9g
Błonnik pokarmowy: 2,8g
Ładunek glikemiczny: 6,4

Spróbuj także:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zamknij
natka-pietruszki.pl © Copyright 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zamknij