Omlet z oliwkami i papryką w stylu śródziemnomorskim

1.6K

Kolejna propozycja na pyszne śniadanie w postaci omleta. Tym razem omlet z oliwkami i papryką, który idealnie wpasowuje się w menu diety śródziemnomorskiej, którą uwielbiam! Polecam podać go oczywiście z dużą ilością posiekanego szczypiorku i kromką żytniego chleba na zakwasie. To pyszna i zdrowa propozycja na rozpoczęcie dnia, która odżywi nasz organizm i doda energii. Przygotowanie takiego śniadania jest szybkie i proste dlatego serdecznie Wam polecam!

omlet z oliwkami i papryką

Omlet z oliwkami i papryką – składniki (2 porcje):

  • 4 jajka,
  • 1 czerwona papryka,
  • 10 czarnych oliwek,
  • 1/2 łyżki oliwy z oliwek,
  • szczypta soli i pierzu, oregano i suszonej bazylii,
  • do podania posiekany szczypiorek oraz ulubione pieczywo.

Sposób przygotowania

Najpierw kroję paprykę w kostkę, a oliwki w mniejsze kawałki.
Następnie rozgrzewam na patelni oliwę z oliwek i krótko przesmażam warzywa.
W tym czasie wbijam do miski jajka i rozbełtuję je widelcem razem z przyprawami.
Później gotową masę jajeczną wylewam na warzywa w taki sposób, aby dokładnie je pokryć.
Smażę omlet na średnim ogniu pod przykryciem przez kilka minut.
Podaję z posiekanym szczypiorkiem i ulubionym żytnim pieczywem.

Smacznego! 🙂

JEDNA PORCJA Z DODATKIEM KROMKI ŻYTNIEGO PIECZYWA TO:
około 321kcal
Białko: 17,2g
Węglowodany: 27,9g
Tłuszcz: 15,2g
Błonnik pokarmowy: 5,2g
Ładunek glikemiczny: 14,5

A Wy lubicie rozpoczynać dzień od pysznych i sycących omletów? Jakie są Wasze ulubione? Przypominam także o krótkim artykule dotyczącym spożywania jajek. Kilka słów o tym, dlaczego warto stosować je w zdrowej diecie przeczytacie tutaj.

Spróbuj także:

Jeśli chcesz być na bieżąco ze zdrową i smaczną dietą, śledź mnie na Facebooku i Instagramie 🙂 Tam częściej pojawiają się zdrowe pyszności 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zamknij
natka-pietruszki.pl © Copyright 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zamknij