Ryżowy pudding cytrynowy – deser ze skrobią oporną

754

Kolejna propozycja na fajny deser. Właściwie to nie taki słodki, bo cytrynowy. Ale naprawdę pyszny! Jak zwykle ekspresowy w przygotowaniu, z minimalną ilością składników. Ryżowy pudding cytrynowy, polecam 🙂

Orzeźwiający deser

Ryżowy pudding cytrynowy – składniki (2 porcje):

  • 100g ryżu basmati,
  • szklanka napoju owsianego + 2 łyżki (można zastąpić mlekiem lub innym niesłodzonym napojem roślinnym),
  • łyżka mąki kukurydzianej,
  • wyciśnięty sok z połowy cytryny,
  • otarta skórka z połowy cytryny,
  • dwie łyżki orzechów włoskich,
  • odrobina stewii (tutaj o zaletach stosowania tego zamiennika cukru).

Sposób przygotowania

Najpierw wlewam do garnuszka dwie łyżki napoju owsianego i dodaję mąkę ryżową. Dokładnie mieszam, aby nie było żadnych grudek.
Następnie dosypuję do garnuszka ryż (bez woreczka) i wlewam szklankę napoju owsianego.
Całość gotuję na średnim ogniu do czasu, aż ryż wchłonie napój owsiany.
W tym czasie wyciskam z cytryny sok i ścieram skórkę.
Gdy ryż już będzie ugotowany, to dodaję do niego sok z cytryny, otartą skórkę oraz szczyptę stewii. Całość mieszam.
Gotowy pudding wykładam do pucharków, a na wierzch wrzucam posiekane orzechy włoskie.
Schładzam w lodówce przed podaniem przez minimum kilka godzin w celu wytworzenia się skrobi opornej. Koniecznie przeczytaj więcej na jej temat tutaj.

Smacznego! 🙂

JEDNA PORCJA TO:
około 294kcal
Białko: 6,2g
Węglowodany: 47,7g
Tłuszcz: 9,0g
Błonnik pokarmowy: 2,1g
Ładunek glikemiczny: 30,7

Spróbuj także:

Jeśli chcesz być na bieżąco ze zdrową i smaczną dietą, śledź mnie na Facebooku i Instagramie 🙂 Tam częściej pojawiają się zdrowe pyszności 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zamknij
natka-pietruszki.pl © Copyright 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zamknij