Jaglanka z liofilizowaną maliną

449

Sposób na udane rozpoczęcie dnia? Pyszna jaglanka z liofilizowaną maliną, kakao i owocami. Owoce liofilizowane, zarówno te w całości, jak i w formie sproszkowanej zachowują dokładnie te same witaminy i składniki mineralne, co świeże. Warto po nie sięgać i wykorzystywać w kuchni, szczególnie wtedy, gdy sezon na ich świeże odpowiedniki minął. Dziś wykorzystałam liofilizowaną, sproszkowaną malinę, która nie tylko wzbogaciła smak naszej ulubionej jaglanki, ale także nadała jej fajny kolor i walory odżywcze. Takie śniadanko to także świetna propozycja dla najmłodszych. Zosia zjadła ją jednak bez dodatków 🙂 Płatki jaglane to zboże bezglutenowe, zatem takie śniadanie może gościć także w menu osób nietolerujących glutenu.

Jaglanka z liofilizowaną maliną – składniki (1 porcja):

  • 5 łyżek płatków jaglanych,
  • około 1 szklanka mleka 1,5% lub napoju roślinnego,
  • pół łyżeczki miodu (opcjonalnie, choć warto dodawać go w sezonie jesienno-zimowym),
  • łyżka sproszkowanej liofilizowanej maliny plus odrobina do dekoracji,
  • łyżka surowych ziaren kakao (może być klasyczne kakao),
  • pół brzoskwini,
  • łyżka płatków migdałowych.

Sposób przygotowania

Najpierw wrzucam do garnuszka płatki jaglane oraz liofilizowaną malinę i zalewam mlekiem.

Gotuję przez kilka minut na małym ogniu do czasu, aż płatki wchłoną płyn.

Pod koniec gotowania dodaję także miód.

Gotową jaglankę wykładam do miseczki.

Dekoruję ją pokrojoną w kostkę brzoskwinią, płatkami migdałowymi, kakao i sproszkowaną maliną.

Takie śniadanko to prawdziwy zastrzyk energii o poranku!

Polecam! 🙂

Spróbuj także:

Jeśli chcesz być na bieżąco ze zdrową i smaczną dietą, śledź mnie na Facebooku i Instagramie 🙂 Tam częściej pojawiają się zdrowe pyszności 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zamknij
natka-pietruszki.pl © Copyright 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zamknij