Deser mocno owocowy ze śliwką i brzoskwinią

743

Szybki, prosty i bardzo smaczny deser mocno owocowy z dodatkiem jogurtu naturalnego i płatków migdałów. Pycha! 🙂 Oczywiście każdy ze składników potrzebnych do jego przygotowania możecie zjeść osobno. Wtedy jednak deser straci cały swój urok, a musicie przyznać, że wygląda bardzo kusząco, prawda? 🙂 Jeśli zatem macie chwilkę aby pokroić owoce w kostkę, to polecam Wam właśnie taki sposób podania tego pysznego deserku.

deser mocno owocowy
Deser z sezonowymi owocami 🙂

Deser mocno owocowy – składniki (1 porcja):

  • 150g jogurtu naturalnego,
  • 1 brzoskwinia,
  • 1 śliwka,
  • łyżka płatków migdałów.

Sposób przygotowania

Jak pewnie się domyślacie, przygotowanie tego deserku jest banalne. W zasadzie można każdy z jego elementów zjeść osobno ale… wtedy już nie będzie tak pięknie wyglądał 🙂
Najpierw myjemy, osuszamy i kroimy owoce w kostkę.
Następnie do szklanego pucharka nakładamy jogurt naturalny.
Później dorzucamy owoce.
Na koniec zdobimy nasz deser płatkami migdałów.

Smacznego! 🙂

Taki deser może zagościć także w menu osób z insulinoopornością, które bardzo często stronią od owoców. Tymczasem warto wiedzieć, że nie wszystkie owoce są złe! Zarówno brzoskwinie jak i śliwki są owocami o niskim indeksie glikemicznym. Dodatkowo w połączeniu z jogurtem naturalnym (białko) i płatkami migdałowymi (tłuszcz) spowolnimy ich wpływ na glikemię. Owoce, szczególnie te sezonowe, to bogactwo błonnika, witamin i składników mineralnych, które są niezwykle potrzebne dla odżywienia naszego organizmu!

Również należy zwrócić uwagę na fakt, że mamy tutaj do czynienia z owocami w kawałkach, co jest niezwykle istotne dla osób z zaburzeniami glikemii. Sam fakt gryzienia owoców, czy też warzyw będzie działał niezwykle korzystnie dla Waszej gospodarki! 🙂 Pisałam o tym szerzej w poradniku o komponowaniu diety z niskim IG dołączonym do gotowych diet gotowych z edycji wiosennej, dostępnym w moim sklepie.

DESER TO:
około 188kcal
Białko: 8,1g
Węglowodany: 18,7g
Tłuszcz: 10,1g
Błonnik pokarmowy: 2,7g
Ładunek glikemiczny: 7,6

Tego deseru co prawda nie znajdziecie w mojej książce, ale będzie w niej aż 107 innych rewelacyjnych przepisów na słodycze bez cukru i słodzików! Zerknijcie do opisu książki na stronie wydawnictwa Vital:
https://wydawnictwovital.pl/wydawnictwo/ksiazki/dieta/dieta-inne/slodycze-bez-cukru-i-slodzikow/

„Słodycze bez cukru i słodzików”

Spróbuj także:

Jeśli chcesz być na bieżąco ze zdrową i smaczną dietą, śledź mnie na Facebooku i Instagramie 🙂 Tam częściej pojawiają się zdrowe pyszności 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zamknij
natka-pietruszki.pl © Copyright 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zamknij