Sałatka nicejska z fasolką szparagową. Sezonowa i całkiem pyszna odmiana! :)

1.5K

Sezon na fasolkę szparagową w pełni! Dzisiaj proponuję Wam mało oczywiste wykorzystanie jej w znanej i popularnej sałatce. Dodatek tego warzywa jeszcze bardziej podnosi walory zdrowotne dania i zwiększa zawartość białka, co jest korzystne szczególnie dla osób odchudzających się. Przed Wami sałatka nicejska z fasolką szparagową. Koniecznie spróbujcie w tym letnim sezonie! 🙂

Dlaczego warto jeść fasolkę szparagową?

Zanim przejdziemy do przepisu mam dla Was kilka cennych informacji o fasolce szparagowej, które przekonają Was do tego, by uwzględnić ją w swoim codziennym jadłospisie 🙂 Dlaczego warto jeść fasolkę szparagową?

  • bo jest dostępna przez cały rok… 🙂 teraz najlepsza, wiadomo, ale zimą nie bójcie się sięgać po mrożoną,
  • jest niskokaloryczna, co z pewnością ułatwi Wam redukcję masy ciała,
  • jak każde warzywo zawiera błonnik pokarmowy, który sprzyja uczuciu sytości,
  • znajdziemy w niej sporą dawkę witaminy C, A, oraz beta-karotenu o właściwościach przeciwutleniających,
  • znajdziemy w niej także potas, fosfor, magnez i wapń,
  • fasolka ma niski IG i z tego powodu jest mile widziana w diecie osób z zaburzeniami glikemii, np. insulinoopornością,
  • jest po prostu pyszna 🙂

Sałatka nicejska z fasolką szparagową – składniki (4 porcje):

  • sałata masłowa, 2 garście,
  • 1/2 cebuli,
  • fasolka szparagowa żółta lub zielona, 2 garście,
  • 8 jajek,
  • tuńczyk w wodzie konserwowy, 400g (masa netto),
  • 2 garście pomidorków koktajlowych (lub 2 duże pomidory),
  • sos: 2 łyżki oliwy z oliwek, 2 łyżeczki musztardy, szczypta soli, czarnego pieprzu i ziół prowansalskich, odrobina wody.

Sposób przygotowania

Jajka ugotuj na twardo. Fasolkę ugotuj al dente. Cebulkę posiekaj. Do miski wrzuć poszarpaną w kawałki sałatę. Następnie dodaj pokrojoną w mniejsze kawałki fasolkę, odsączonego tuńczyka i pokrojone pomidorki. Całość polej sosem (wymieszaj oliwę z oliwek, musztardę, przyprawy i odrobinę wody). Na koniec wszystkie składniki sałatki dokładnie wymieszaj i wyłóż na talerz. Na wierzch ułóż kawałki ugotowanego jajka.

Jedna porcja to:
około 309 kcal
Białko: 34,1g
Węglowodany: 8,3g
Tłuszcz: 15,9g
Błonnik pokarmowy: 3,0g
Ładunek glikemiczny: 1,2 (IG: 22,8)

Spróbuj także:

Jeśli chcesz być na bieżąco ze zdrową i smaczną dietą, śledź mnie na Facebooku i Instagramie 🙂 Tam częściej pojawiają się zdrowe pyszności 🙂

Zapisz się do newslettera i odbierz

DARMOWY EBOOK

"Kalorie się liczą, ale Ty nie musisz ich liczyć..."

Nie wysyłam spamu!

Więcej informacji znajdziesz w mojej polityce prywatności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zamknij
natka-pietruszki.pl © Copyright 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zamknij