Dlaczego warto pić ocet jabłkowy?

2.3K

Bardzo często otrzymuję od Was pytania dotyczące octu jabłkowego. Czy warto go pić? Czy on faktycznie jest taki zdrowy? Dziś napiszę co nieco na jego temat. Dlaczego warto pić ocet jabłkowy? A dlatego, że zawiera kwasy organiczne i polifenole. Są to związki o silnych właściwościach przeciwutleniających, które są na wagę złota dla naszego organizmu w obecnym świecie.

Dlaczego warto pić ocet jabłkowy?

Jaki ocet jabłkowy najlepiej wybrać?

Sięgając po ocet jabłkowy warto zadbać o to, by był on niefiltrowany, niepasteryzowany, naturalnie mętny i w szklanej, ciemnej butelce.

Udowodnione korzyści ze spożywania octu jabłkowego

  • ocet jabłkowy obniża poziom cukru we krwi o około 10 mg/dl (oczywiście, mając problemy z wysokim cukrem nie możemy opierać się tylko na korzystnym działaniu octu, tylko trzeba przyjrzeć się swojej diecie i innym aspektom pozażywieniowym, natomiast picie octu jabłkowego może być dla nas dobrym wsparciem dietoterapii),
  • obniża stężenie trójglicerydów o około 20-40 mg/dl,
  • przyczynia się do obniżenia ciśnienia tętniczego,
  • działanie protekcyjne w przypadku stłuszczenia wątroby,
  • wykazuje właściwości przeciwbakteryjne,
  • może obniżać łaknienie i korzystnie wpłynąć na proces odchudzania.

Jak należy spożywać ocet jabłkowy?

Aby nie podrażniać szkliwa zębów i przełyku, ocet jabłkowy należy zawsze pić w formie rozcieńczonej. Warto uwzględnić 1-2 łyżki dziennie octu rozpuszczonego w szklance wody i wypić przez słomkę. Następnie warto przepłukać usta wodą. Ja piję ocet jabłkowy na zmianę z sokiem z cytryny na czczo o poranku. To jest mój mały, zdrowy rytuał 🙂

Kiedy lepiej zrezygnować z picia octu jabłkowego?

Z octem jabłkowym jest w zasadzie dokładnie tak, jak z każdym innym produktem spożywczym. Nie zawsze i nie wszystko jest dla każdego 🙂 Z octem jabłkowym powinny uważać osoby z chorobą refluksową i zgagą, gdyż może on jeszcze bardziej podrażniać przełyk i nasilać objawy. Również osoby z cukrzycą typu 1 powinny bacznie obserwować swój organizm i podchodzić ostrożnie do spożywania octu jabłkowego, gdyż może pojawić się u nich hipoglikemia. Wszystko jest jak zwykle kwestią niezwykle indywidualną.

A Wy sięgacie po ocet jabłkowy? 🙂

Przeczytaj także:

Jeśli chcesz być na bieżąco ze zdrową i smaczną dietą, śledź mnie na Facebooku i Instagramie 🙂 Tam częściej pojawiają się zdrowe pyszności 🙂

Zapisz się do newslettera i odbierz

DARMOWY EBOOK

"Kalorie się liczą, ale Ty nie musisz ich liczyć..."

Nie wysyłam spamu!

Więcej informacji znajdziesz w mojej polityce prywatności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zamknij
natka-pietruszki.pl © Copyright 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zamknij