Składniki diety, na które warto uważać w drodze po szczupłą sylwetkę

205

Na naszą dietę składa się wszystko to, czym odżywiamy nasz organizm. Ważne, aby składniki po które sięgamy były jak najlepszej jakości i by jak najlepiej odżywiały nasz organizm. Musimy pamiętać o pełnowartościowym białku, zdrowych tłuszczach, no i oczywiście węglowodanach, najlepiej tych złożonych. Ilość tych ostatnich dostosowujemy w zależności od poziomu naszej aktywności fizycznej. W skrócie – im więcej się ruszamy, tym na większą ilość węglowodanów w diecie możemy sobie pozwolić bez uszczerbku na szczupłej sylwetce. Istnieją także takie składniki diety, na które warto uważać w drodze po szczupłą sylwetkę, bo są wyjątkowo silnym przeciwnikiem. Jesteście ciekawi, o jakie konkretnie składniki chodzi? No to zapraszam do artykułu 🙂

cu utrudnia odchudzanie

Składniki diety, na które warto uważać w drodze po szczupłą sylwetkę

1. Cukier

To jest zdecydowanie nasz wróg numer jeden! Kiedy zjadamy cukier i produkty, które go zawierają, wówczas nasz organizm wykorzystuje go jako źródło energii i nie sięga już do zapasów zgromadzonych w postaci tkanki tłuszczowej. Tym samym proces odchudzania jest znacznie utrudniony. Nawet kawałek czekolady może negatywnie wpłynąć na proces spalania tkanki tłuszczowej. Warto zaznaczyć, że problematyczny jest nie tylko biały cukier (czyli popularna sacharoza), ale także pozostałe jego rodzaje. Powinniśmy unikać także syropów, miodu, melasy, cukru brązowego, dżemów, cukierków, deserów, ciast, lodów. Praktycznie wszystkiego, co możemy zaliczyć do kategorii „słodycze”. Osobom, które mają problem z cukrowym uzależnieniem, serdecznie polecam moją książkę: „Słodycze bez cukru i słodzików”, w której jest aż 107 autorskich przepisów na słodko, ale bazując tylko na naturalnie występującej słodyczy owoców i niektórych warzyw.

2. Sód

Tutaj przede wszystkim warto skupić się na ilości sodu, bo tylko jego nadmiar w diecie jest problematyczny. Sól może zatrzymywać wodę w organizmie. To z kolei zaburza wyniki na wadze i sprzyja powstawaniu cellulitu tak bardzo nielubianego przez kobiety. Zbyt duże spożycie soli może powodować także problemy trawienne. Jeśli układ pokarmowy nie funkcjonuje prawidłowo, możemy spodziewać się zaparć i złego wchłaniania pożywienia oraz składników odżywczych. W efekcie nasz metabolizm zwalnia i tkanka tłuszczowa nie jest spalana już tak szybko, jak byśmy chcieli. Aby mieć pewność, że nie przekraczamy ilości sodu w diecie, to należy przede wszystkim unikać przetworzonego i pakowanego jedzenia. Stawiamy na jak najbardziej naturalne, świeże, sezonowe i najlepiej przygotowane samodzielnie posiłki. W ramach nadania im smaku dodajemy do nich świeże zioła i przyprawy.

3. Nabiał

Ten składnik diety może być problematyczny dla niektórych osób. Po jego spożyciu mogą pojawić się wzdęcia, skurcze i wstydliwe gazy. Jeśli jesteś osobą, która nie toleruje nabiału, to zrezygnuj z niego w diecie, ale pamiętaj o jego substytutach, np. zielonolistnych warzywach, czy wzbogaconych napojach roślinnych. Więcej na temat nietolerancji laktozy przeczytacie w moim e-booku: „Słodycze bez cukru, słodzików, glutenu i laktozy”.

4. Alkohol

Alkohol, a szczególnie drinki na jego bazie, są bardzo często przepełnione cukrem. Zbyt duże jego spożycie zwiększa także poziom estrogenu, co sprzyja powstawaniu cellulitu. Picie piwa i wina niestety będzie znacznie spowalniać pracę nad szczupłą sylwetką. Jeśli musimy już sięgnąć po alkohol, to niech to będzie tylko okazjonalnie i bardzo rzadko.

Na podstawie:
Christmas Abbott: „Piekielnie twarda sztuka”

Przeczytaj także:

Jeśli chcesz być na bieżąco ze zdrową i smaczną dietą, śledź mnie na Facebooku i Instagramie 🙂 Tam częściej pojawiają się zdrowe pyszności 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zamknij
natka-pietruszki.pl © Copyright 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zamknij