Delikatne placuszki jarmużowe – pyszne i zdrowe

91

Jeśli zapytacie, które z warzyw powinno gościć na naszych stołach jak najczęściej, odpowiem – jarmuż! O ile, my – dorośli, potrafimy sięgnąć po turbo zdrowe zielonolistne warzywa, o tyle – dzieci, często mają z tym problem 🙂 Dlatego jako mama dietetyk serdecznie polecam Wam takie delikatne placuszki jarmużowe – pyszne i zdrowe. U nas znikają z talerza błyskawicznie!

Delikatne placuszki jarmużowe - pyszne i zdrowe
Piękne i zielone, muszą być bardzo zdrowe! 🙂
Delikatne placuszki jarmużowe - pyszne i zdrowe
Moje maluszki uwielbiają te jarmużowe placuszki!

Na początek kilka słów o tym, co znajdziemy w liściach jarmużu:

– po pierwsze sulforafan, czyli bardzo silny przeciwutleniacz o działaniu przeciwnowotworowym,

– karetonoidy, które hamują szkodliwe procesy oksydacyjne,

– witaminę K, która zapobiega rozwojowi niektórych nowotworów, m.in. piersi, jajnika, pęcherzyka żółciowego, wątroby,

– potas i wapń, które wspomagają pracę układu sercowo-naczyniowego,

– witaminę C, która oczyszcza organizm z wolnych rodników.

Delikatne placuszki jarmużowe – składniki (14 sztuk):

Sposób przygotowania

Najpierw należy zblendować banana, jajko i jarmuż na gładką i zieloną masę. Następnie trzeba delikatnie wmieszać do masy mąkę. Placuszki nakładać łyżką na rozgrzaną i wysmarowaną olejem patelnię. Smażyć z obu stron.

PLACUSZKI TO:
około 360kcal
Białko: 11,6g
Węglowodany: 46,9g
Tłuszcz: 15,4g
Błonnik pokarmowy: 5,0g
Ładunek glikemiczny: 28,6

Przepis na te placuszki pochodzi z naszego bestsellerowego e-booka z najlepszymi przepisami dla dzieci. Kupicie go tutaj.

najlepsze przepisy dla dzieci

Spróbuj także:

Jeśli chcesz być na bieżąco ze zdrową i smaczną dietą, śledź mnie na Facebooku i Instagramie 🙂 Tam częściej pojawiają się zdrowe pyszności 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zamknij
natka-pietruszki.pl © Copyright 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zamknij