Sałatka z winogronem i mozzarellą. Dlaczego ser mozzarella warto włączyć do naszej diety? Czy warto sięgać po mozzarellę w wersji light?

2.9K

Sałatka z winogronem i mozzarellą to pyszna propozycja na coś lekkiego, a zarazem odżywczego. Słodki akcent czerwonego winogrona nadaje jej wspaniałego smaku. Do tego uprażone nasiona słonecznika i delikatna w smaku mozzarella. Musicie ją wypróbować, jest naprawdę pyszna. Może stanowić samodzielny posiłek, albo być dodatkiem np. do obiadu albo do dań z grilla. Zapraszam do przepisu! 🙂

Sałatka z winogronem i mozzarellą
Sałatka z winogronem i mozzarellą

Ser mozzarella – co jest w nim dobrego? 🙂

Mozzarella jest serem pochodzącym z Włoch. Produkowana jest z mleka bawolego lub krowiego. Ser mozzarella jak najbardziej może występować jako element zdrowej diety i jest to dobra informacja dla jego miłośników! 🙂 Mozzarella odznacza się nieco niższą zawartością sodu, a z kolei sporą ilością białka w stosunku do np. serów żółtych. Co więcej, mozzarella zawiera porównywalną ilość wapnia co wspomniany ser żółty. Ma wspaniałą, lekko kremową konsystencję i delikatny smak. Świetnie pasuje zarówno do dań na słono, jak i na słodko!

Ser mozzarella występuje w wersji klasycznej jak i light. Osobiście nie jestem zwolenniczką produktów typu light, bo zwykle zmniejszona ilość tłuszczu zastępowana jest np. poprzez większy dodatek cukru, co wcale nie jest dla nas korzystniejsze. Ale akurat w przypadku mozzarelli light mamy nieco więcej białka, niż w klasycznym odpowiedniku, więc całkiem dobrze. Ja mimo wszystko zawsze sięgam po mozzarellę klasyczną, choć rzeczywiście wersja light ma mniej kilokalorii, co może być korzystne dla osób odchudzających się. Zatem w tym przypadku, co kto lubi! 🙂

Składniki (4 porcje):

  • rukola, 100g,
  • 125g sera mozzarellą (masa netto),
  • winogrono czerwone, 240g (może być białe, ale pamiętajcie, że im bardziej intensywna barwa owoców, tym znajdziemy w nich więcej przeciwutleniaczy cennych dla naszego zdrowia),
  • 1/2 czerwonej cebulki,
  • 2 łyżki nasiona słonecznika,
  • łyżeczka octu jabłkowego,
  • 2 łyżki oliwy z oliwek,
  • szczypta czarnego pieprzu.

Sposób przygotowania

Najpierw należy umyć rukolę i winogrona. Następnie obieramy cebulkę i kroimy ją w kostkę. Winogrona także kroimy na połówki, a mozzarellę na mniejsze kawałki. Później wrzucamy do miski rukolę, dodajemy cebulę, winogrona i mozzarellę. Skrapiamy sałatkę octem jabłkowym i oliwą z oliwek, przyprawiamy pieprzem. Na koniec dodajemy do sałatki uprażone na suchej patelni nasiona słonecznika. Całość mieszamy i gotowe!

Smacznego! 🙂

WARTOŚCI ODŻYWCZE DLA 1 PORCJI SAŁATKI:
około 110 kcal
Białko: 4,5 g
Węglowodany: 7,3 g
Tłuszcz: 7,4 g
Błonnik pokarmowy: 0,7 g
Ładunek glikemiczny
: 2,7

Spróbuj także:

Jeśli chcesz być na bieżąco ze zdrową i smaczną dietą, śledź mnie na Facebooku i Instagramie 🙂 Tam częściej pojawiają się zdrowe pyszności 🙂

Zapisz się do newslettera i odbierz

DARMOWY EBOOK

"Kalorie się liczą, ale Ty nie musisz ich liczyć..."

Nie wysyłam spamu!

Więcej informacji znajdziesz w mojej polityce prywatności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zamknij
natka-pietruszki.pl © Copyright 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zamknij