Racuszki na jogurcie greckim z otrębami

1.3K

Pyszne i szybkie, oto racuszki na jogurcie greckim z otrębami. Do ich przygotowania nie potrzeba ani miksera, ani blendera więc nikogo nie obudzimy o poranku. A takie śniadanko z pewnością zadowoli wszystkich domowników, nie tylko tych najmłodszych. Racuszki to przysmak wszystkich dzieci. Więc tym bardziej powinniśmy z tego skorzystać i wzbogacić recepturę o cenny błonnik oraz kwas linolowy pochodzący z otrębów. Serdecznie polecam te jogurtowe racuszki. Możecie podawać je z ulubionymi owocami i innymi dodatkami. Zapraszam do prostego i szybkiego przepisu na pyszne, jogurtowe racuszki 🙂

Racuszki na jogurcie greckim

Racuszki na jogurcie greckim – składniki (na 30 sztuk):

  • 250g jogurtu greckiego,
  • 3 jajka,
  • 150g mąki orkiszowej jasnej,
  • 50g otrębów owsianych,
  • łyżeczka sody oczyszczonej,
  • olej rzepakowy do smażenia placuszków (2 łyżki).

Sposób przygotowania

Najpierw w misce mieszamy ze sobą jogurt grecki oraz jajka do połączenia się składników.
Następnie dodajemy mąkę, otręby oraz sodę oczyszczoną i mieszamy ciasto rózgą kuchenną. Powinniśmy otrzymać dość gęste ciasto.
Nakładamy je łyżką na rozgrzaną i wysmarowaną olejem rzepakowym patelnię. Zachowujemy odstępy, bo podczas smażenia będą nieco zwiększać swoją objętość.
Racuszki smażymy z dwóch stron na rumiany kolor.
Podajemy je np. z owocami, najlepiej tymi sezonowymi.

Smacznego! 🙂

JEDEN RACUSZEK BEZ DODATKÓW TO:
około 42kcal
Białko: 2,3g
Węglowodany: 5,0g
Tłuszcz: 1,7g
Błonnik pokarmowy: 0,5g
Ładunek glikemiczny: 3,6

A czy Wy lubicie racuszki albo różnego rodzaju placuszki? My uwielbiamy! 🙂

Spróbuj także:

Jeśli chcesz być na bieżąco ze zdrową i smaczną dietą, śledź mnie na Facebooku i Instagramie 🙂 Tam częściej pojawiają się zdrowe pyszności 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zamknij
natka-pietruszki.pl © Copyright 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zamknij