Jaglanka z sosem bananowym

1K

Kasza jaglana nie bez powodu jest nazywana królową wśród kasz, jest po prostu bardzo zdrowa i powinna być stałym gościem w naszym menu. Można ją podawać zarówno na słono jak i na słodko, ja przyznam szczerze, że wolę tą drugą opcję 🙂 Dzisiaj przedstawiam Wam prosty przepis na przepyszną jaglankę z sosem bananowym, którą często spożywamy jako śniadanie. Jest sycąca i dodaje energii na cały dzień! Smakuje także mojej małej Zosi 🙂

jaglanka z sosem bananowym

Jaglanka z sosem bananowym – składniki (1 porcja):

  • 50g kaszy jaglanej (pół woreczka),
  • 1/2 szklanki mleka 2% lub roślinnego i odrobina wody,
  • 1/2 dojrzałego banana,
  • kilka borówek,
  • 1 łyżeczka płatków migdałowych,
  • szczypta cynamonu cejlońskiego i kurkumy.

Jaglanka z sosem bananowym – sposób przygotowania

  1. Aby rano nie tracić czasu na długie gotowanie kaszy, wsypuję ją do miseczki i zalewam wodą wieczorem. Pozostawiam do poranka.
  2. Następnie rano, po całej nocy moczenia kaszy, przepłukuję ją kilka razy na sitku i wsypuję do garnuszka.
  3. Później zalewam kaszę mlekiem oraz odrobiną wody, tak nieco ponad poziom kaszy. Dodaję także cynamon i kurkumę i gotuję na średnim ogniu przez około 10 minut.
  4. W tym czasie blenduję banana na sos.
  5. Na koniec ugotowaną kaszę przekładam do miseczki, polewam sosem bananowym i zdobię borówkami oraz płatkami migdałów.

Smacznego! 🙂

TAKA JAGLANKA NA MLEKU 2% TO:
około 357kcal
Białko: 11,3g
Węglowodany: 63,9g
Tłuszcz: 7,2g
Błonnik pokarmowy: 7,6g
Ładunek glikemiczny: 38,3

Wypróbuj także:

Jeśli chcesz być na bieżąco ze zdrową i smaczną dietą, śledź mnie na Facebooku i Instagramie 🙂 Tam częściej pojawiają się zdrowe pyszności 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zamknij
natka-pietruszki.pl © Copyright 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zamknij