Talarki ziemniaczane, które zawsze wychodzą niesamowicie chrupiące!

973

Ziemniaczki to wciąż jedno z bardziej kontrowersyjnych warzyw jeśli chodzi o odchudzanie. Większość osób nadal twierdzi, że… “ziemniaki tuczą”. Oczywiście to nieprawda i w tym temacie już pisałam co nieco tutaj. Osobiście ziemniaczki uwielbiam, szczególnie w postaci talarków i dziś chcę się z Wami podzielić moim patentem na to, jak je przygotować w prosty sposób, oczywiście w wersji pieczonej. Talarki ziemniaczane, które zawsze wychodzą niesamowicie chrupiące! Serdecznie zachęcam do skorzystania z przepisu 🙂

Talarki ziemniaczane, które zawsze wychodzą niesamowicie chrupiące!

Sposób na idealne talarki ziemniaczane

  1. Na początek obierz ziemniaki i pokrój je w plastry o grubości około 1 cm.
  2. Następnie wrzuć je na sitko i przelej gorącą wodą, a później osusz za pomocą papierowego ręcznika. Dzięki temu pozbędziesz się skrobi i nadmiaru wody, a w efekcie upieczesz talarki szybciej i będą niesamowicie chrupiące.
  3. Przelane i osuszone ziemniaki wrzuć do miski i dokładnie wymieszaj z oliwą z oliwek. Jeśli chcesz nadać im jakiegoś konkretnego smaku, to w tym czasie dodaj także ulubione przyprawy, np. czosnek granulowany, czy słodką paprykę. Ja ziemniaczków niczym nie doprawiam, bo uwielbiam ich pierwotny smak.
  4. Później wymieszane z oliwą ziemniaczki rozłóż równomiernie na blasze z papierem do pieczenia i wstaw do rozgrzanego do 210 stopni piekarnika, funkcja góra-dół.
  5. Ziemniaczki piecz przez około 25 minut, przewracając w połowie pieczenia na drugą stronę.

Talarki ziemniaczane i maślany dorsz z piekarnika, a do tego sałata w stylu francuskim, czyli obiad idealny 🙂

Do przygotowania porcji takiego obiadku użyłam:
– 150g polędwicy z dorsza,
– 3 ziemniaczków,
– łyżeczki masła, szczypty soli i pieprzu (do rybki),
– łyżki oliwy z oliwek (do ziemniaczków),
– sporej garści mixu sałat,
– gotowego sosu vinegret, około 1 łyżka (ale można zrobić samemu :))

Rybkę umyłam, osuszyłam. Doprawiłam i położyłam na wierzch kawałek masła. Włożyłam do piekarnika w trakcie pieczenia talarków, na około 15 minut. W międzyczasie wymieszałam sałatę z sosem i gotowe! 🙂


Porcja takiego obiadku, to:
około 581 kcal
Białko: 33,6g
Węglowodany: 56,3g
Tłuszcz: 25,8g
Błonnik pokarmowy: 7,6g
Ładunek glikemiczny: 31,0 (IG = 63,6)

Spróbuj także:

Jeśli chcesz być na bieżąco ze zdrową i smaczną dietą, śledź mnie na Facebooku i Instagramie 🙂 Tam częściej pojawiają się zdrowe pyszności 🙂

Zapisz się do newslettera i odbierz

DARMOWY EBOOK

"Kalorie się liczą, ale Ty nie musisz ich liczyć..."

Nie wysyłam spamu!

Więcej informacji znajdziesz w mojej polityce prywatności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zamknij
natka-pietruszki.pl © Copyright 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zamknij