Owsianka pieczona z jabłkiem i cynamonem

655

Tym razem mam dla Was przepis, który może się wydać nieco dziwny… no bo przyzwyczailiśmy się przecież do gotowanej owsianki, prawda? 🙂 A ja mam dla Was to pyszne i zdrowe danie w innej formie. Owsianka pieczona z jabłkiem i cynamonem, smakuje prawie jak szarlotka. Samo przygotowanie nie jest skomplikowane. Wystarczy zalać na noc płatki mlekiem, a rano tylko dodać ulubione dodatki i włożyć owsiankę do piekarnika. W tym czasie, gdy będzie ona się piec, możemy ogarnąć siebie i dzieci, a później wspólnie usiąść przy stole i zjeść pyszne śniadanko. To co, próbujecie? 🙂 Owsianka polecana także maluchom 🙂 Moja dwulatka zjadła z uśmiechem na twarzy całą swoją porcję 🙂

owsianka pieczona

Owsianka pieczona – składniki (3 porcje):

  • 15 łyżek płatków owsianych górskich,
  • około 1,5 szklanki mleka lub napoju roślinnego albo wody,
  • średnie jabłko,
  • płaska łyżeczka cynamonu,
  • dowolne dodatki, np. orzechy włoskie, jogurt naturalny, suszona żurawina, płatki migdałowe…

Owsianka pieczona – sposób przygotowania

Najpierw wsypujemy płatki do naczynia do zapiekania i zalewamy je mlekiem.
Wstawiamy do lodówki na całą noc aby płatki napęczniały.
Rano dodajemy starte na tarce o grubych oczkach jabłko oraz cynamon.
Całość mieszamy i wkładamy do rozgrzanego na 180 stopni piekarnika na około 20 minut.
Po tym czasie nasza owsianka jest gotowa 🙂 Możemy podać ją z ulubionymi dodatkami.

Smacznego! 🙂

JEDNA PORCJA OWSIANKI NA MLEKU 2% BEZ UWZGLĘDNIENIA DODATKÓW, TO:
około 215kcal
Białko: 6,1g
Węglowodany: 43,5g
Tłuszcz: 3,7g
Błonnik pokarmowy: 5,5g
Ładunek glikemiczny: 17,1

Spróbuj także:

Jeśli chcesz być na bieżąco ze zdrową i smaczną dietą, śledź mnie na Facebooku i Instagramie 🙂 Tam częściej pojawiają się zdrowe pyszności 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zamknij
natka-pietruszki.pl © Copyright 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zamknij