Omlet orkiszowy z owocami. W sam raz dla najmłodszych :)

2.6K

Kocham omlety na śniadanie! Moja mała córeczka również, dlatego właśnie często one u nas goszczą. Wiadomo, że można je przygotować zarówno w wersji na słodko, jak i na słono, ale u nas zdecydowanie częściej jest opcja numer jeden 🙂 Tym razem zapraszam Was na pyszny omlet orkiszowy z owocami. Bardzo łatwy, polecam!

omlet orkiszowy z owocami
Omlet orkiszowy
Idealne śniadanko dla małych rączek 🙂

Składniki:

  • 2 jajka,
  • 1/3 szklanki mleka (u nas mleko krowie 2% ale z powodzeniem można użyć niesłodzonego mleka roślinnego),
  • 4 łyżki przesianej mąki orkiszowej jasnej,
  • szczypta cynamonu cejlońskiego,
  • 1/2 banana pokrojonego w plasterki,
  • kilka świeżych malin,
  • 1 łyżeczka oliwy z oliwek.

Sposób przygotowania

  1. Na początek oddzielamy białka od żółtek i białka ubijamy na sztywno.
  2. Następnie do osobnej miseczki wrzucamy żółtka, dodajemy mąkę, cynamon oraz mleko i całość miksujemy na gładką masę.
  3. Dodajemy ubite białka i delikatnie mieszamy całość łyżką.
  4. Patelnię dokładnie natłuszczamy olejem i gdy jest już rozgrzana, wlewamy ciasto.
  5. Na rozlane ciasto układamy owoce, przykrywamy całość pokrywką i smażymy na małym ogniu przez około 7 minut.

SMACZNEGO! 🙂

Omlet to:
około 479 kcal
Białko: 22,6g
Węglowodany: 61,3g
Tłuszcz: 17,0g
Błonnik pokarmowy: 8,8g
Ładunek glikemiczny: 36,9

Mam dla Ciebie dużo innych propozycji na omlet, sprawdź także:

Jeśli chcesz być na bieżąco ze zdrową i smaczną dietą, śledź mnie na Facebooku i Instagramie 🙂 Tam częściej pojawiają się zdrowe pyszności 🙂

Zapisz się do newslettera i odbierz

DARMOWY EBOOK

"Kalorie się liczą, ale Ty nie musisz ich liczyć..."

Nie wysyłam spamu!

Więcej informacji znajdziesz w mojej polityce prywatności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zamknij
natka-pietruszki.pl © Copyright 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zamknij