Koktajl z marchewką i imbirem

674

Koktajl z marchewką i imbirem to propozycja, którą warto wypróbować, jeśli zależy nam na wzbogaceniu diety w błonnik, witaminy i składniki mineralne. Wspaniale smakuje w połączeniu z ciepłą wodą – świetnie rozgrzewa nasz organizm. Zapraszam do prostego i pysznego przepisu 🙂

koktajl z imbirem

Na początek kilka słów o imbirze i jego wspaniałych właściwościach:

  • ma działanie rozgrzewające i przeciwzapalne więc doskonale sprawdzi się przy przeziębieniu, dlatego właśnie w okresie jesienno-zimowym zaleca się picie herbaty z imbirem,
  • u kobiet w ciąży skutecznie zapobiega mdłościom, jednak trzeba go stosować z umiarem,
  • wspomaga proces odchudzania; jedno z badań wykazało, że osoby pijące napój z imbirem były po 3 godzinach mniej głodne niż osoby, które nie piły imbirowej wody,
  • zmniejsza częstość i ilość ataków migrenowych,
  • ze względu na zawartość olejku eterycznego, działa przeciwobrzękowo i moczopędnie,
  • łagodzi bóle miesiączkowe,
  • może znacznie obniżyć poziom cukru we krwi; jak dowodzi badanie z 2015 roku przeprowadzone na 41 osobach z cukrzycą typu 2, spożywanie 2 gramów sproszkowanego imbiru dziennie obniżyło poziom cukru we krwi na czczo o 12%. Znacząco, bo aż o 10% obniżył się również wskaźnik HbA1c (hemoglobina glikowana, czyli długoterminowy wskaźnik stężenia glukozy we krwi),
  • polepsza krążenie krwi i wspaniale rozgrzewa cały organizm. W medycynie chińskiej uchodzi za “gorący”, powodujący ogień w ciele.

W sklepach dostępny jest korzeń imbiru oraz imbir w proszku. Pamiętajmy jednak, że korzeń jest znacznie bardziej aromatyczny ze względu na zawartość olejków eterycznych oraz ma większe stężenie składników odżywczych.

Koktajl z marchewką i imbirem – składniki (1 porcja):

  • 1 marchewka,
  • małe jabłko,
  • około 2cm kawałek świeżego imbiru,
  • 1 łyżka siemienia lnianego,
  • około 1 szklanka ciepłej wody.

Sposób przygotowania

Najpierw warzywa obieramy i kroimy w mniejsze kawałki, a jabłko wrzucamy do blendera razem ze skórką (pozbywamy się gniazda nasiennego).

Następnie wszystko zalewamy niepełną szklanką wody i blendujemy na gładki koktajl.

WARTOŚCI ODŻYWCZE DLA 1 PORCJI:
około 164kcal
Białko: 2,7g
Węglowodany: 31,5g
Tłuszcz: 4,6g
Błonnik pokarmowy: 8,1g

Ładunek glikemiczny: 11,4

Smacznego!

Spróbuj także:

Jeśli chcesz być na bieżąco ze zdrową i smaczną dietą, śledź mnie na Facebooku i Instagramie 🙂 Tam częściej pojawiają się zdrowe pyszności 🙂


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zamknij
natka-pietruszki.pl © Copyright 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zamknij