Jesienny koktajl ze śliwką, który uwielbiam! Czy osoby z zaburzeniami glikemii mogą sięgać po suszone śliwki?

582

Kto lubi koktajle? Ja bardzo! Są proste w przygotowaniu i genialne w smaku, pod warunkiem, że idealnie połączymy wybrane składniki. Dziś mam dla Was przepis na jesienny koktajl ze śliwką, który uwielbiam! Jest sycący, bo przygotowany na bazie kefiru. W artykule czeka na Was także odpowiedź na nurtujące pytanie, czy osoby z zaburzeniami glikemii mogą spożywać suszone śliwki? Serdecznie zapraszam! 🙂

Suszone śliwki a glikemia

Suszone śliwki wbrew krążącej opinii są owocem tolerowanym w przypadku zaburzeń glikemii. Mają niski indeks glikemiczny równy 29. Dodatkowo zawartość błonnika i wielu innych składników odżywczych powoduje, że są jednym z lepszych wyborów dla cukrzyka. Oczywiście bardzo istotne jest wkomponowanie takich suszonych śliwek w posiłek. Lepiej połączyć je ze źródłem białka i tłuszczu, aby maksymalnie spowolnić wyrzut glukozy i insuliny. Suszone śliwki lepiej traktować jako element posiłku, niż przekąskę. A co do samych przekąsek, czy warto po nie sięgać, pisałam tutaj.

W suszonych śliwkach znajdziemy:

  • związki fenolowe, które spowalniają wchłanianie glukozy do krwiobiegu,
  • błonnik pokarmowy, który zapewnia uczucie sytości, ogranicza łaknienie, oraz spowalnia wydzielanie glukozy i insuliny,
  • pektyny, które wpływają na lepszą kontrolę poziomu cukru we krwi, a także obniżają poziom cholesterolu i zmniejszają ryzyko pojawienia się insulinooporności,
  • sorbitol, który pomaga kontrolować poziom glukozy we krwi,
  • przeciwutleniacze wspierające układ krążenia i pomagające obniżać ciśnienia krwi, tym samym ograniczając ryzyko pojawienia się chorób współistniejących z cukrzycą.

Jesienny koktajl ze śliwką – składniki:

  • 1/2 garści suszonych śliwek niesiarkowanych,
  • 1/3 łyżeczki cynamonu cejlońskiego,
  • łyżka siemienia lnianego,
  • 250g kefiru.

Sposób przygotowania

Śliwki zalać wrzątkiem i odstawić na kilka minut. Następnie zblendować z pozostałymi składnikami na gładki koktajl.

KOKTAJL TO:
około 258 kcal
Białko: 11,0 g
Węglowodany: 35,3 g
Tłuszcz: 9,3 g
Błonnik pokarmowy: 6,1 g
Ładunek glikemiczny: 4,3

Bardzo podobny koktajl znajdziecie w mojej JESIENNEJ DIECIE GOTOWEJ Z NISKIM IG. Zerknijcie do sklepu, jakie jeszcze pyszności w niej uwzględniłam 🙂

Spróbuj także:

Jeśli chcesz być na bieżąco ze zdrową i smaczną dietą, śledź mnie na Facebooku i Instagramie 🙂 Tam częściej pojawiają się zdrowe pyszności 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zamknij
natka-pietruszki.pl © Copyright 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zamknij