Cukinia faszerowana kuskusem, cebulką i czosnkiem

241

Cukinia faszerowana kuskusem, cebulką i czosnkiem to propozycja na pyszną i sycącą kolację. Jak wiadomo, zarówno cebula jak i czosnek to absolutnie najważniejsze warzywa we wspomaganiu odporności. W sezonie jesienno-zimowym powinniśmy jak najczęściej korzystać z nich przy przygotowaniu posiłków. Ta propozycja faszerowanej cukinii jest bardzo prosta w przygotowaniu i pyszna. Z wierzchu kasza kuskus będzie lekko chrupiąca, co mi osobiście bardzo odpowiada. Serdecznie polecam! 🙂

Cukinia faszerowana kuskusem, cebulką i czosnkiem
Cukinia faszerowana kaszą kuskus

Cukinia faszerowana kuskusem, cebulką i czosnkiem – składniki (2 porcje):

  • 1 średnia cukinia,
  • 1/3 szklanki kaszy kuskus (masa suchej kaszy),
  • 2 ząbki czosnku,
  • mała biała cebulka,
  • szczypta soli, pieprzu i ziół prowansalskich,
  • łyżka oliwy z oliwek,
  • kiełki brokuła do podania.

Sposób przygotowania

Najpierw myjemy i osuszamy cukinię, a następnie przekrawamy warzywo na pół.
Następnie kaszę kuskus zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na około 10 minut.
W tym czasie wydrążamy środek cukinii, ale nie wyrzucamy go, tylko siekamy w kostkę. Posłuży nam do farszu.
Na patelni rozgrzewamy oliwę z oliwek i krótko przesmażamy posiekaną cebulkę, czosnek oraz cukinię. Doprawiamy w trakcie. Pod koniec dodajemy także kaszę kuskus i wszystko mieszamy.
Gotowym farszem nadziewamy cukinię i zapiekamy przez około 20 minut w piekarniku nagrzanym na 180 stopni, funkcja góra-dół.
Gotową cukinię możemy podać np. z kiełkami brokuła.

Smacznego! 🙂

JEDNA PORCJA TO:
około 211kcal
Białko: 8,8g
Węglowodany: 32,8g
Tłuszcz: 6,1g
Błonnik pokarmowy: 3,9g
Ładunek glikemiczny: 14,7

Spróbuj także:

Jeśli chcesz być na bieżąco ze zdrową i smaczną dietą, śledź mnie na Facebooku i Instagramie 🙂 Tam częściej pojawiają się zdrowe pyszności 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zamknij
natka-pietruszki.pl © Copyright 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zamknij