Smoothie bowl ze szpinakiem

689

Wielu rodziców rezygnuje z podawania swoim dzieciom zielonolistnych warzyw, jak np. szpinak czy jarmuż, bo najczęściej maluchy niechętnie je jedzą. Ja mam świetny sposób na ich przemycenie w całkiem smacznej formie. Oto przepyszny smoothie bowl ze szpinakiem, które moja dwuletnia Zosia zajada ze smakiem 🙂 Polecam zarówno dla dzieci jak i dla dorosłych. Świetnie smakuje po wcześniejszym schłodzeniu w lodówce w upalne dni.

smoothie bowl ze szpinakiem
Wygląda pięknie i smakuje wyśmienicie! 🙂

Smoothie bowl ze szpinakiem – składniki:

  • garść szpinaku baby,
  • łyżka soku z cytryny,
  • kilka listków świeżej mięty,
  • 1 banan,
  • 1/2 awokado,
  • 100g jogurtu naturalnego,
  • 4 łyżki otrębów owsianych,
  • szczypta wiórków kokosowych,
  • łyżka borówek.

Najpierw wszystkie składniki blendujemy i przekładamy do miseczki. Następnie przed podaniem możemy udekorować np. borówkami i wiórkami kokosowymi. Pychotka! 🙂

Danie to:
około 369 kcal
Białko: 11,9g
Węglowodany: 59,6g
Tłuszcz: 16,8g
Błonnik pokarmowy: 13,1g
IG: 47,6

Na koniec krótkie przypomnienie, co ma w sobie szpinak i dlaczego warto go jeść:

  • zawiera karotenoidy, luteinę i zeaksantynę, które zmniejszają stres oksydacyjny i pomagają w poprawie odpowiedzi immunologicznej organizmu na wirusy i bakterie,
  • witaminy K, A, C, B6 i kwasu foliowy, mangan, potas, magnez i błonnik. Składniki te są pomocne w zwiększaniu produkcji przeciwciał i mają wpływ na pracę śledziony, grasicy i tarczycy.

Spróbuj także:

Jeśli chcesz być na bieżąco ze zdrową i smaczną dietą, śledź mnie na Facebooku i Instagramie 🙂 Tam częściej pojawiają się zdrowe pyszności 🙂

Zapisz się do newslettera i odbierz

DARMOWY EBOOK

"Kalorie się liczą, ale Ty nie musisz ich liczyć..."

Nie wysyłam spamu!

Więcej informacji znajdziesz w mojej polityce prywatności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zamknij
natka-pietruszki.pl © Copyright 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zamknij