Jaglanka z bakaliami


Ostatnio coraz częściej gości u mnie na śniadanie jaglanka zamiast standardowej owsianki. Być może po prostu znudził mi się smak płatków owsianych, a może zwyczajnie postanowiłam wprowadzić coś bardziej wartościowego do swojego menu? 🙂

Kasza jaglana to królowa polskich kasz! Nie bez powodu tak się o niej mówi! Oto lista jej właściwości:

  • jest lekkostrawna,
  • jako jedyna z kasz ma działanie zasadotwórcze i pomaga w przywróceniu równowagi kwasowo-zasadowej w organizmie,
  • nie zawiera glutenu, zatem z powodzeniem mogą ją jeść osoby uczulone na gluten,
  • ma mało skrobi, a dużo łatwo przyswajalnego białka,
  • jest źródłem witaminy B1, (tiaminy), B2 (ryboflawiny) i B6 (pirydoksyny) oraz żelaza i miedzi,
  • świetnie smakuje zarówno na słodko jak i na słono,
  • ma właściwości antywirusowe,
  • zawiera krzemionkę, która ma zbawienny wpływ na skórę, włosy i paznokcie.

 

Jak przygotować kaszę jaglaną?

Bardzo ważne jest umiejętne jej przygotowanie, aby pozbyć się smaku goryczki. Można to zrobić na dwa sposoby:
– przed gotowaniem dokładnie przepłukać kaszę pod gorącą, a później zimną wodą,
– moczyć ją przez kilka godzin, najlepiej przez noc, a później przed gotowaniem przepłukać.

Kaszę gotujemy w proporcji 1 szklanka kaszy na 2,5 (nawet troszkę mniej) szklanki wody.

 

No i na sam koniec mój sposób na pyszną, pobudzającą i sycącą jaglankę 🙂

Składniki:

  • kasza jaglana, 3 łyżki,
  • cynamon, około 1/2 łyżeczki,
  • orzechy (u mnie włoskie, migdały, laskowe), 2 łyżki,
  • suszone morele niesiarkowane, 3 sztuki.

Kaszę moczę przez noc w miseczce, a rano przepłukuję wodą. W garnuszku gotuję około 3/4 szklanki wody i do wrzątku wrzucam kaszę. Gotuję około 12 min do czasu wchłonięcia wody przez kaszę. Następnie wykładam kaszę do miseczki, mieszam ją z cynamonem i dodaję bakalie. Pyyyyychotka! Bardzo polecam! 🙂

Wartości odżywcze mojej jaglanki:
412 kcal
białko 10,2g,
tłuszcze 19,5g,
węglowodany 45,5g

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *