Zdrowy jadłospis rodzinny – edycja wiosenna

386

Kochani! Przygotowałam dla Was nowy produkt, który już jest dostępny w moim internetowym sklepie 🙂 Zdrowy jadłospis rodzinny – edycja wiosenna, to wyjątkowy materiał nie tylko dla Mam. Dołożyłam wszelkich starań, aby był on pomocny także dla osób z insulinoopornością, z którymi współpracuję na co dzień. Przepisy, jakie czekają na Was w tym menu, są nie tylko pyszne, ale także proste w przygotowaniu i z niskim lub średnim ładunkiem glikemicznym. Co jeszcze ciekawego otrzymacie kupując ten produkt? Przeczytajcie poniżej! 🙂

Zdrowy jadłospis rodzinny – edycja wiosenna

Skąd pomysł na taki jadłospis?

Otrzymuję od Was bardzo dużo wiadomości zachwalających moje proste, pyszne i zdrowe przepisy na dania dla całej rodziny. Zatem pomyślałam, że przygotuję dla Was taki rodzinny jadłospis, który w zasadzie jest odzwierciedleniem mojej kuchni. Właśnie w taki sposób gotuję dla swoich najbliższych. Również bardzo często otrzymuję od Was pytania, jak udaje mi się pogodzić pracę, macierzyństwo i zdrowe gotowanie? Myślę, że kluczem są takie same posiłki dla wszystkich domowników. Jako mama i dietetyk uważam, że od najmłodszych lat powinniśmy uczyć dzieci jeść tak samo, jak jemy my – Rodzice. Oczywiście pod warunkiem, że dbamy o to, by nasza dieta była zdrowa i nieprzetworzona. Bogata w warzywa, owoce, ryby, dobrej jakości mięso, nabiał, jaja, strączki, produkty zbożowe i zdrowe tłuszcze. Jeśli w naszym domu będą tylko zdrowe produkty, to tylko z takich będziemy korzystać przygotowując posiłki i tylko takie ostatecznie będą lądować w brzuszku naszych dzieci!

Czym kierowałam się układając zdrowy jadłospis rodzinny?

Jako dietetyk specjalizuję się w dietoterapii insulinooporności i doskonale znane mi są założenia diety przyjaznej osobom z zaburzeniami gospodarki węglowodanowej. Uważam, że dieta z niskim lub średnim ładunkiem glikemicznym jest wspaniałym rozwiązaniem nie tylko w przypadku osób z insulinoopornością, ale dla większości z nas. Pozwala na utrzymanie energii na stałym poziomie, zapobiega wahaniom poziomu glukozy i insuliny, wspaniale odżywia nasz organizm. Dlatego właśnie zaproponowany jadłospis uwzględnia tylko przepisy na dania z niskim lub średnim ładunkiem glikemicznym.

Kolejnym kryterium zdrowej diety, moim zdaniem, jest oczywiście sezonowość. Bo to właśnie w sezonowych warzywach i owocach znajdziemy najwięcej witamin i składników mineralnych. Ponieważ jest to edycja wiosenna zdrowego jadłospisu rodzinnego, to znajdziecie w tym menu takie produkty, jak: rabarbar, agrest, jabłka, rzodkiewki, cebula, czosnek, szczypiorek, burak, seler, marchew, natka pietruszki, sałata, szparagi, botwinka, kalarepa, zielony groszek, szczaw.

A co pysznego z nich?
Na przykład:
– kompot z rabarbaru bez dodatku cukru,
– antyzapalny krem z białych szparagów z kurkumą,
– pyszna pasta z zielonego groszku,
– zupa botwinkowa,
– deser jogurtowo-jabłkowy,
– kurczak z batatami i zielonymi szparagami,
i wiele, wiele innych zdrowych pyszności.

Dwa przydatne poradniki w prezencie

Postanowiłam, że oprócz samego jadłospisu z recepturami i listą zakupów, przygotuję dla Was także dwa praktyczne prezenty – mini poradniki.

Pierwszy z nich dotyczy informacji o diecie z niskim lub średnim ładunkiem glikemicznym. Dowiecie się, jak ją samodzielnie komponować i dlaczego warto ją stosować.

Drugi z nich jest skierowany przede wszystkim dla Mam i dotyczy zdrowego odżywiania dzieci. Znajdziecie w nim praktyczne wskazówki na temat tego, jak zdrowo karmić najmłodszych. Jest to mini poradnik pisany na podstawie moich osobistych doświadczeń jako mamy dietetyk 🙂

Dla kogo skierowany jest zdrowy jadłospis rodzinny?

Zdrowy jadłospis rodzinny to produkt, który przede wszystkim ma na celu zachęcenie Was do zdrowego odżywiania i dbania o siebie i swoich bliskich. Chcę Wam pokazać, że zdrowe gotowanie może być proste i ekspresowe w przygotowaniu. Bardzo często otrzymuję od Was wiadomości z pytaniem, jak udaje mi się łączyć pracę zawodową, macierzyństwo i jeszcze odżywianie, jakie pokazuję Wam w social mediach. A ja właśnie dzięki m.in. zdrowej diecie mam energię do działania! 🙂

Pomimo swojej nazwy, ten jadłospis wcale nie musi być przydatny tylko dla Mam. Produktem głównym jest dieta o niskim/średnim ładunku glikemicznym, skomponowana na około 1600kcal i zawierająca trzy zbilansowane i pełnowartościowe posiłki dziennie. Będzie ona dobrym wskaźnikiem dla osób, u których właśnie zdiagnozowano insulinooporność i nie wiedzą, jak prawidłowo komponować posiłki. Dołączony w prezencie mini poradnik z pewnością rozwieje Wasze wątpliwości.

Serdecznie zachęcam do zapoznania się ze szczegółami zdrowego jadłospisu rodzinnego i odwiedzenia sklepu internetowego 🙂

Zadbajmy wspólnie o nasze zdrowie!

Z pozdrowieniami,
dietetyk kliniczny Natalia Dolata

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zamknij
natka-pietruszki.pl © Copyright 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zamknij