Super właściwości kiełków

889

Choć wyglądają niepozornie, to są prawdziwą bombą witaminową! Oprócz tego, że obfitują w białko, mikroelementy i witaminy, to jeszcze są niskokaloryczne. Odmładzają i odchudzają. Znajdziemy w nich wszystko to, co najlepsze, i to w postaci skoncentrowanej. Kiełki warto wprowadzić do diety, a można to zrobić na wiele różnych sposobów. Dodając do kanapek, zup, koktajli, czy po prostu zdobiąc nimi wszelkie potrawy. Dowiedz się, jakie są super właściwości kiełków.

super właściwości kiełków
super właściwości kiełków
Pyszna sałatka: mix sałat + papryka + oliwki + pomidorki koktajlowe + nasiona słonecznika + kiełki brokuła + dressing miodowo-musztardowy 🙂

Przyjrzyjmy się im bliżej… 🙂

Kiełki brokułów (30 kcal w 100 g) – zawierają nawet 30 razy więcej przeciwutleniaczy niż dojrzałe brokuły. Są to moje ulubione kiełki więc napiszę o nich coś więcej 🙂
Kiełki brokuła zawierają bardzo duże ilości sulforafanu, dzięki czemu wykazują silne działanie przeciwnowotworowe. Związek ten posiada zdolności do powstrzymywania wszelkich zmian mutacyjnych, w tym tych, które powodują powstawanie komórek nowotworowych w różnych częściach organizmu. Sulforafan jest także mile widziany z punktu widzenia profilaktyki nowotworowej. Zwalcza on również stany zapalne i stres oksydacyjny. Ponadto kiełki brokuła pomagają obniżyć ciśnienie krwi, zapobiegają chorobom układu krwionośnego i udarom mózgu. Dzięki wysokiej zawartości antyoksydantów wzmacniają układ odpornościowy i nerwowy. Kiełki brokuła są lekko pikantne w smaku i doskonale nadają się do… prawie wszystkiego 🙂

Kiełki fasoli mung (85 kcal w 100 g) – nieocenione źródło białka, znacznie lżej strawnego od fasoli. Obniżają poziom złego cholesterolu. Jeśli kupujesz je w sklepie, wybieraj jak najświeższe i tylko takie, które leżą w chłodni. Sprawdź, czy nie są spleśniałe.

Kiełki lucerny (50 kcal w 100 g) – zawierają witaminę B₁₂ , obecną przede wszystkim w mięsie, która zapobiega niedokrwistości. Mają mnóstwo żelaza i łatwo przyswajalnego białka.

super właściwości kiełków

Kiełki rzodkiewki (52 kcal w 100g) – obfitują w witaminę C, działają wykrztuśnie, oczyszczają drogi oddechowe i zatoki. Mają dobry wpływ na skórę, włosy i paznokcie.

Kiełki słonecznika (120 kcal w 100 g) – zawierają fosfor, wapń i żelazo.

Kiełki soi (140 kcal w 100 g) – wyśmienite źródło żelaza, witamin C i B₁.

super właściwości kiełków

Oprócz wspaniałych właściwości kiełków, warto mieć je w swojej diecie także dlatego, że są bardzo łatwo dostępne. Znajdziemy je zarówno w warzywniakach, jak i supermarketach. Przy odrobinie chęci, można się także pokusić o własną hodowlę w warunkach domowych.

Najłatwiejszym sposobem ich wykorzystania są sałatki, polecam Ci spróbować taką z serem cheddar.

Przeczytaj także:

Jeśli chcesz być na bieżąco ze zdrową i smaczną dietą, śledź mnie na Facebooku i Instagramie 🙂 Tam częściej pojawiają się zdrowe pyszności 🙂

Join the Conversation

  1. Jestem bardziej niż zadowolony że wszedłem na tę stronę w sieci. Powinienem co najmniej podziękować za twój trud. Gratki. Ja zdecydowanie będę polecał to miejsce i często odwiedzał by przejrzeć nowe artykuły Cafe Hostel

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zamknij
natka-pietruszki.pl © Copyright 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zamknij