Cheat meal – co to takiego i czy warto go stosować?

392

Cheat meal – co to takiego? No właśnie, gdzieś już o tym słyszeliśmy, ale może nie do końca wiemy, o co chodzi. W dzisiejszym poście postaram się Wam krótko wyjaśnić o co chodzi i czy warto zrobić miejsce w naszej diecie na tzw. cheat meal. Zapraszam do lektury.

cheat meal - co to takiego?
Czym jest cheat meal?

Cheat meal to tzw. oszukany posiłek, który możemy bezkarnie skonsumować podczas diety redukcyjnej, nie obawiając się konsekwencji przybrania masy ciała. Możemy zjeść wszystko to, na co tylko mamy ochotę, np. lody z bitą śmietaną, burgera, ciasto czekoladowe… brzmi kusząco, prawda? 🙂

Cheat meal – jak go stosować?

Cheat meal powinien być stosowany maksymalnie raz w tygodniu. Najlepszym rozwiązaniem jest zjedzenie go w ciągu dnia, pomiędzy pierwszym, a ostatnim posiłkiem. Natomiast kolejny, zdrowy posiłek należy zjeść dopiero wtedy, kiedy pojawi się głód.

Jakie są zalety stosowania oszukanego posiłku

Cheat meal stanowi odskocznię od przestrzegania zaleceń, dzięki czemu relaksuje, redukuje napięcie i pozwala na kolejny zastrzyk motywacji podczas odchudzania. Udowodniono, że radość ze sporadycznej wysokokalorycznej pobłażliwości bez poczucia winy stanowi dobrą strategię dla zachowania programu utraty masy ciała. Zjedzenie raz w tygodniu posiłku wykraczającego poza ramy diety nie zniweczy efektów odchudzania, a wręcz przeciwnie – może przyspieszyć metabolizm i poprawić osiągane rezultaty. Może, ale nie musi, bo u wielu osób niestety taki komfortowy posiłek będzie skutecznie ingerował w gospodarkę cukrową i tylko napędzi chęć na podjadanie.

Dlaczego “cheat meal” to nie jest dobry pomysł?

Nasze lepsze samopoczucie po zjedzeniu takiego oszukanego posiłku jest raczej krótkotrwałe, a po chwili pojawiają się często wyrzuty sumienia. Mamy wrażenie, że całe nasze dotychczasowe odchudzanie poszło na marne. Ponownie trzymamy się ściśle diety, a po dłuższym czasie znowu napada nas chęć na coś, co będzie od niej odskocznią. W ten sposób powstaje błędne koło odchudzania.

Jakie jest zatem najlepsze wyjście?

Nie możemy traktować diety jako restrykcji, ale dopasować ją do swoich preferencji. Pamiętajcie, że dieta to nic innego, jak sposób odżywiania. Coś, co towarzyszy nam każdego dnia. Ja zawsze powtarzam swoim podopiecznym, że w zdrowej diecie znajdzie się zarówno miejsce na szpinak, jarmuż, jak i pyszne lody. Najważniejsze to zachować odpowiednie proporcje 80% czystej diety, 20% przyjemności 🙂

Oczywiście jako dietetyk będę zawsze zachęcać do próbowania słodkości w zdrowszej wersji, oto moje propozycje:

Na podstawie:
poradnikzdrowie.pl

Jeśli chcesz być na bieżąco ze zdrową i smaczną dietą, śledź mnie na Facebooku i Instagramie 🙂 Tam częściej pojawiają się zdrowe pyszności 🙂

Zapisz się do newslettera i odbierz

DARMOWY EBOOK

"Kalorie się liczą, ale Ty nie musisz ich liczyć..."

Nie wysyłam spamu!

Więcej informacji znajdziesz w mojej polityce prywatności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zamknij
natka-pietruszki.pl © Copyright 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zamknij