Owsianka królewska

owsianka królewska

Chyba każdy z nas jadł już owsiankę. Nic dziwnego! Jest przepyszna, łatwa w przygotowaniu i przede wszystkim bardzo zdrowa. W zależności od dodatków za każdym razem możemy skomponować zupełnie inny smak tego dania. Ja próbowałam już chyba kilkudziesięciu różnych połączeń, ale tylko jedno zasługuje moim zdaniem na miano najlepszego i najbardziej odżywczego. Oto owsianka królewska, czyli najzdrowsza. Dzięki swoim starannie dobranym dodatkom nie tylko świetnie smakuje ale przede wszystkim dostarcza nam tego, co najlepsze. Przekonajcie się sami 🙂

owsianka królewska

Owsianka królewska – składniki:

  • 5 łyżek płatków owsianych górskich,
  • 1 łyżka świeżo zmielonego siemienia lnianego,
  • 1 łyżeczka miodu,
  • szczypta cynamonu cejlońskiego,
  • szczypta kurkumy,
  • garść świeżych borówek,
  • garść świeżych malin,
  • 1 łyżka pestek dyni.

Owsianka królewska – sposób przygotowania

  1. Na początek wsyp do garnuszka płatki owsiane, siemię lniane oraz dodaj cynamon i kurkumę.
  2. Zalej wszystko mlekiem lub wodą.
  3. Gotuj owsiankę na małym ogniu przez około 5-7 minut aby płatki stały się miękkie.
  4. Pod koniec gotowania dodaj miód i zestaw owsiankę z ognia.
  5. Następnie przełóż ją do miseczki i dodaj świeże owoce oraz pestki dyni.
  6. Na koniec ciesz się smakiem tej przepysznej owsianki! 🙂

A teraz dowiedz się, dlaczego akurat te składniki sprawiły, że owsiankę nazwałam królewską 🙂

Płatki owsiane – to źródło witamin i składników mineralnych, błonnika i beta-glukanu niezbędnego do budowania odporności organizmu. Więcej nt. właściwości płatków owsianych przeczytasz tutaj.

Siemię lniane – to komplet witamin i źródło kwasów omega-3 niezbędnych do odbudowy połączeń nerwowych i prawidłowej pracy mózgu.

Pestki dyni – to również skarbnica witamin i składników mineralnych, a także doskonałe źródło żelaza.

Borówki i maliny, czyli owoce jagodowe – zasługują na miano najzdrowszych owoców, bo zawierają najwięcej antyoksydantów opóźniających procesy starzenia się organizmu. Dodatkowo wzmacniają odporność.

Miód – ma działanie bakteriobójcze i zwiększa naszą odporność.

Cynamon cejloński – przyspiesza proces spalania tkanki tłuszczowej i wspiera pracę przewodu pokarmowego.

Kurkuma – dzięki zawartej kurkuminie wykazuje silne właściwości przeciwzapalne i przeciwutleniające.

Chociaż to właśnie ta owsianka jest moją ulubioną, zachęcam Cię także do spróbowania kilku innych wersji smakowych:

Jeśli chcesz być na bieżąco ze zdrową i smaczną dietą, śledź mnie na Facebooku i Instagramie 🙂 Tam częściej pojawiają się zdrowe pyszności 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *