Generic selectors
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tutułach
Szukaj w treści

Pasta z czerwonej fasoli

pasta z czerwonej fasoli

Pytacie z czym zjeść kanapki, żeby było pysznie i zdrowo? Pasta z czerwonej fasoli – serdecznie polecam. Zrobicie ją w 3 minuty. Jest naprawdę pyszna. Poranne kanapki z tą pastą dadzą Wam poczucie sytości na długi czas. Do tego spora dawka białka roślinnego i cennego błonnika. Czerwona fasola obfituje w witaminy z grupy B, a szczególnie w tiaminę, która odpowiada m.in. za funkcjonowanie układu nerwowego i wspomaga naszą pamięć. Poza tym w ziarnach fasoli znajdziemy m.in. żelazo, mangan, miedź, kwas foliowy, fosfor, wapń oraz potas. Fasola zawiera także izoflawony. Są to substancje bardzo cenne zarówno dla kobiet, u których mogą wspomagać organizm w okresie menopauzy, jak i dla mężczyzn – wykazują bowiem działania wspierające profilaktykę powstawania raka prostaty. Nie ma zatem wątpliwości, że czerwona fasola to produkt, który powinien być obecny w zdrowej diecie 🙂

pasta z czerwonej fasoli

Pasta z czerwonej fasoli – składniki:

  • 250g czerwonej fasoli z zalewy (masa po odsączeniu),
  • pół czerwonej cebulki,
  • łyżka koncentratu pomidorowego,
  • łyżka oleju lnianego tłoczonego na zimno lub oliwy z oliwek,
  • 1/3 łyżeczki wędzonej papryki (można zastąpić słodką papryką),
  • szczypta soli i pieprzu.

Pasta z czerwonej fasoli – sposób przygotowania

Najpierw czerwoną fasolę wrzucam na sitko i dokładnie przepłukuję pod bieżącą wodą.

Następnie przekładam ją do miski i blenduję ręcznym blenderem na gładką masę.

Dodaję drobno posiekaną cebulkę oraz pozostałe składniki.

Mieszam i gotowe!

Smacznego! 🙂

Taką pastę możemy przechowywać w lodówce przez kilka dni. Jest to idealna propozycja na przygotowanie pysznych i wartościowych kanapek.

Spróbuj także:

Jeśli chcesz być na bieżąco ze zdrową i smaczną dietą, śledź mnie na Facebooku i Instagramie 🙂 Tam częściej pojawiają się zdrowe pyszności 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *