Generic selectors
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tutułach
Szukaj w treści

Jajecznica po meksykańsku – pyszna i sycąca

jajecznica po meksykańsku

Jak sprawdzić, by prosta i klasyczna jajecznica stała się jeszcze bardziej wartościowym posiłkiem obfitującym w białko? Po prostu dodać do niej czerwoną fasolę 🙂 Jajecznica po meksykańsku to bardzo smaczne i sycące danie, które polecam każdemu. Ja dodaję do niej także kukurydzę oraz paprykę, ale już sama czerwona fasola sprawi, że danie nasyci Was na długo. Warto wiedzieć, że czerwona fasola zawiera więcej białka niż mięso. I choć w porównaniu z białkiem zwierzęcym jest to białko uboższe w aminokwasy, to i tak osoby, które chętnie jedzą mięso, powinny od czasu do czasu sięgać po fasolę. Dlaczego? Mięso, jajka, ryby czy pieczywo, obecne w naszej diecie na co dzień, to produkty kwasotwórcze. Z kolei białko zawarte w fasoli ma właściwości zasadotwórcze, dzięki czemu pomaga zachowywać równowagę w organizmie. W czerwonej fasoli znajdziemy także witaminy z grupy B, żelazo, mangan, miedź, kwas foliowy, fosfor, wapń, potas oraz dużo błonnika – w tym frakcje rozpuszczalne, które mogą obniżać cholesterol LDL i kontrolować poziom glukozy. Fasola zawiera też izoflawony. Są to substancje bardzo cenne zarówno dla kobiet, u których mogą wspomagać organizm w okresie menopauzy, jak i dla mężczyzn – wykazują bowiem działania wspierające profilaktykę powstawania raka prostaty.

Jajecznica po meksykańsku

Składniki:

  • 2 jajka,
  • czerwona fasola z puszki, 4 łyżki,
  • kukurydza konserwowa, 4 łyżki,
  • łyżeczka masła klarowanego,
  • pół czerwonej papryki,
  • około 2 łyżki posiekanego szczypiorku.

Sposób przygotowania

Najpierw rozgrzej na patelni masło klarowane. Następnie kukurydzę i fasolę wrzuć na sitko i odsącz z zalewy. Przepłucz. Później fasolę i kukurydzę wrzuć na patelnię i krótko przesmaż. Po chwili dodaj pokrojoną paprykę. Na koniec wbij jajka i dopraw solą, pieprzem i ostrą papryką. Smaż aż jajka się zetną. Gotową jajecznicę posyp posiekanym szczypiorkiem.

Smacznego! 🙂

Prosto i pysznie, prawda? Zerknijcie jeszcze, dlaczego warto jeść jajka – przeczytacie o tym tutaj.

WARTOŚCI ODŻYWCZE:
około 387kcal
Białko: 21,6g
Węglowodany: 33,5g
Tłuszcz: 19,1g
Błonnik pokarmowy: 8g
Ładunek glikemiczny: 12,5

Spróbuj także:

Jeśli chcesz być na bieżąco ze zdrową i smaczną dietą, śledź mnie na Facebooku i Instagramie 🙂 Tam częściej pojawiają się zdrowe pyszności 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *