Generic selectors
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tutułach
Szukaj w treści

Placuszki ryżowo-cukiniowe – chrupiące i pyszne

Placuszki ryżowo-cukiniowe

Placuszki ryżowo-cukiniowe to kolejny dowód na to, że najlepsze przepisy wychodzą przypadkiem. Otóż, zostało mi trochę ugotowanego ryżu więc postanowiłam poeksperymentować i dodać do niego cukinię i kilka innych dodatków. Wyszło naprawdę fajne danie! Te placuszki są chrupiące i bardzo smaczne. Polecam także najmłodszych, bo mój 10-miesięczny Antoś chętnie się nimi zajadał. Placuszki mogą stanowić fajny dodatek do obiadu albo samodzielny posiłek, np. kolację. Dobrze smakują z domowym sosem czosnkowym. Polecam i zapraszam do prostego przepisu 🙂 Przy okazji przypominam, że na końcu czekają na Was wartości odżywcze publikowanych dań oraz ich ładunek glikemiczny – ważna informacja dla osób z problemami z gospodarką cukrowo-insulinową. Co ciekawe, te placuszki choć mają w sobie biały ryż (produkt o wysokim IG), to ich ostateczny ładunek glikemiczny jest niski 🙂 Zatem spokojnie mogą się nimi zajadać także osoby z insulinoopornością.

Placuszki ryżowo-cukiniowe

Składniki (16 sztuk):

  • 100g ryżu basmati,
  • 1 cukinia,
  • 2 jajka,
  • łyżka posiekanej natki pietruszki,
  • szczypta soli, pieprzu, suszonego tymianku i bazylii.

Sposób przygotowania

Najpierw gotujemy ryż według przepisu z opakowania. Jeśli mamy już ugotowany, to przechodzimy do kolejnej czynności.
Do ugotowanego ryżu dodajemy startą na tarce o grubych oczkach cukinię, jajka, natkę pietruszki oraz przyprawy.

Placuszki ryżowo-cukiniowe

Wszystko dokładnie mieszamy.
Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia, a piekarnik rozgrzewamy na 180 stopni, funkcja góra-dół.
Placuszki nakładamy łyżką na blaszkę, delikatnie je spłaszczamy.
Pieczemy przez 30-35 minut.

Smacznego! 🙂

Ten przepis można dowolnie modyfikować. Zamiast białego ryżu, można użyć brązowy. Możemy także dodać parmezan albo inne ulubione zioła.

WARTOŚCI ODŻYWCZE DLA 1 SZTUKI:
35kcal
Białko: 1,7g
Węglowodany: 5,6g
Tłuszcz: 0,7g
Błonnik pokarmowy: 0,2g
Ładunek glikemiczny: 3,6

Spróbuj także:

Jeśli chcesz być na bieżąco ze zdrową i smaczną dietą, śledź mnie na Facebooku i Instagramie 🙂 Tam częściej pojawiają się zdrowe pyszności 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *