Generic selectors
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tutułach
Szukaj w treści
Szukaj we wpisach
Szukaj w stronach

Jak naturalnie wzmocnić odporność u dzieci? 2


Sezon jesienno-zimowy trwa, a co za tym idzie także zwiększona ilość przeziębień szczególnie wśród maluchów. Ale spokojnie! Jest na to sposób 🙂 Odporność można w bardzo łatwy sposób poprawić dodając kilka szczególnych składników do codziennej diety. Warto, aby robić to systematycznie i tak naprawdę przez cały rok. Jak naturalnie wzmocnić odporność u dzieci? Zapraszam do krótkiego artykułu 🙂

Jak naturalnie wzmocnić odporność u dzieci? Po pierwsze dieta.

Jak zwykle najważniejsze jest stosowanie zbilansowanej i różnorodnej diety na co dzień. Jako mama dwulatki doskonale wiem, że dziecko często zjada tylko kilka swoich ulubionych dań i z reguły nie ma mowy o spróbowaniu czegoś innego. Ale drodzy rodzice, nie możemy się poddawać i za każdym razem musimy podsuwać naszym pociechom nowe smaki. Oczywiście bazujemy tylko na naturalnej, nieprzetworzonej żywności. Niech dominują warzywa, owoce, kasze, dobrej jakości nabiał oraz mięso.

Poza dietą bogatą w warzywa i owoce, powinniśmy wykluczyć występowanie słodyczy. Cukier bardzo źle wpływa na organizm i znacznie osłabia odporność. Troszkę więcej na ten temat i o tym, czym zastąpić cukier w diecie dziecka pisałam tutaj.

Pamiętajcie, że to rodzic decyduje o tym, co i kiedy dziecko zje. A maluch o tym, czy i ile zje. Najważniejsze, aby podawać dzieciom zdrowe, nieprzetworzone produkty. Oczywiście nie tylko w sezonie jesienno-zimowym ale przez cały rok 🙂 Tylko taka żywność ma witaminy i składniki mineralne, które odżywiają i wzmacniają organizm.

Jak naturalnie wzmocnić odporność u dzieci? – TOP 5 produktów

  1. Czosnek – jest źródłem allicyny, czyli naturalnego antybiotyku. Polecam po prostu częściej go dodawać podczas przygotowywania obiadu.
  2. Miód – posiada wiele związków, które wzmacniają odporność. Podajemy go po ukończonym 1 roku życia. Nie przesadzamy jednak z jego ilością, bo zawiera on cukry proste, które przyczyniają się chociażby do próchnicy. Najłatwiejszym sposobem na dostarczenie miodu jest po prostu dodanie go do porannej owsianki 🙂
  3. Kiszonki – zawierają bakterie, które wspierają nasze jelita i układ odpornościowy. W przypadku kiszonek zwykle jest tak, że dziecko albo je lubi albo nie. Nie nalegajmy jednak i nie wpychajmy dzieciom ich na siłę. Możemy spróbować podać np. kapuśniak.
  4. Borówki, jagody, aronia, czarny bez – zawierają antocyjany, które pomagają zwalczyć wirusy i bakterie.
  5. Przyprawy: cynamon, kurkuma, imbir – działają rozgrzewająco i wzmacniają ogólną odporność organizmu.

Sprawdzone i polecane nasze wzmacniające posiłki

W okresie jesienno-zimowym bardzo często podaję mojej Zosi owsiankę przygotowaną w niecodzienny sposób oraz pyszny, pomarańczowy, domowy soczek. Zapraszamy do przepisów na te zdrowe pyszności 🙂 Z pewnością zasmakują także Waszym maluchom 🙂 A przede wszystkim naturalnie wzmocnią odporność!

Mam dla Was także kilka sprawdzonych pomysłów na pyszne posiłki z wykorzystaniem warzyw. Specjalnie dla tych największych niejadków 🙂

Jeśli chcesz być na bieżąco ze zdrową i smaczną dietą, śledź mnie na Facebooku i Instagramie 🙂 Tam częściej pojawiają się zdrowe pyszności 🙂


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

2 komentarzy do “Jak naturalnie wzmocnić odporność u dzieci?