Generic selectors
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tutułach
Szukaj w treści
Szukaj we wpisach
Szukaj w stronach

Owsianka wzmacniająca odporność

owsianka wzmacniająca odporność

Sezon jesienno-zimowy trwa, czas zadbać o odporność szczególnie naszych pociech! Nie ma nic lepszego niż naturalne sposoby na budowanie odporności u małego człowieka. Ten proces możemy rozpocząć już od narodzin dziecka karmiąc je piersią. Nie ma lepszego pokarmu dla malucha niż mleko mamy i żadne mleko modyfikowane nie jest w stanie go zastąpić. Ale dziś w ramach budowania odporności zachęcam wszystkie mamy do wzbogacania porannej owsianki, która z reguły jest ulubionym posiłkiem dzieci, o kilka bardzo ważnych i cennych w tym okresie składników. W prosty sposób powstanie owsianka wzmacniająca odporność, która nie tylko będzie pysznie smakować, ale także przygotuje dziecko na nadchodzące ochłodzenie.

Owsianka na odporność – składniki:

Podstawowe:

  • 5 łyżek płatków owsianych górskich,
  • pół szklanki mleka i pół szklanki wody.

Dodatkowe składniki wzmacniające odporność (na końcu dowiesz się, dlaczego wybrałam akurat TE składniki):

  • łyżeczka siemienia lnianego,
  • szczypta cynamonu cejlońskiego,
  • szczypta kurkumy,
  • około 1cm kawałek korzenia imbiru lub szczypta suszonego imbiru,
  • łyżeczka prawdziwego miodu,
  • kilka borówek,
  • kilka suszonych jagód goji.

Sposób przygotowania

Najpierw do garnuszka wrzucam płatki owsiane.

Następnie dodaję do nich siemię lniane, cynamon, kurkumę oraz starty imbir.

Całość zalewam mlekiem i wodą i gotuję na małym ogniu do czasu, aż płatki będą miękkie.

Pod koniec gotowania dodaję do owsianki także miód.

Gotową owsiankę wykładam do miseczki i zdobię borówkami oraz jagodami goji.

Smacznego! 🙂

Składniki wzmacniające odporność:

  1. Siemię lniane – to bogate źródło naturalnych roślinnych związków należących do grupy fitoestrogenów – lignanów i flawonoidów. Lignany mają silne właściwości antyoksydacyjne i antynowotworowe. Przeciwdziałają zarówno infekcjom bakteryjnym, jak i wirusowym czy grzybiczym. Poza tym, siemię lniane to także źródło kwasów tłuszczowych omega-3 tak bardzo potrzebnych w zdrowej diecie.
  2. Cynamon – aromatyczna kora z cejlońskiego drzewa podnosi odporność, zwalcza wolne rodniki, obniża poziom cukru we krwi, ma też właściwości przeciwgrzybicze i antybakteryjne.
  3. Kurkuma – a właściwie zawarta w niej substancja czynna – kurkumina – jest cennym składnikiem, jeśli chodzi o budowanie naturalnej odporności. Łagodząc stany zapalne i hamując namnażanie drobnoustrojów, może już na samym początku ukrócić rozwój infekcji. Jej regularne stosowanie pozwala wzmacniać układ immunologiczny.
  4. Imbir – działa przeciwgrzybicznie, przeciwwirusowo, przeciwzapalnie i wzmacniająco na organizm. Możemy stosować go zarówno w formie świeżego startego korzenia imbiru, jak i w formie suszonego proszku.
  5. Miód – stymuluje układ immunologiczny, przez co wspiera organizm w walce z bakteriami i wirusami. Posiada działanie antybiotyczne, przeciwzapalne i wykrztuśne.  Jest źródłem witaminy C, E i A, związków polifenolowych i enzymów. Nie przesadzajmy jednak z jego ilością, bo to są mimo wszystko cukry proste. Pamiętajmy także o tym, że miód podajemy dziecku dopiero po ukończeniu 1 roku życia. Dlaczego? Miód może zawierać małe ilości bakterii Clostridium botulinum (laseczka jadu kiełbasianego). To niezwykle trująca toksyna, która może doprowadzić do botulizmu – choroby bezpośrednio zagrażającej życiu dziecka i porażającej nerwy. Niemowlęta, z uwagi na brak w pełni wykształconej mikroflory naturalnej jelit oraz niedojrzałe komórki układu immunologicznego, są szczególnie narażone na tę chorobę.
  6. Borówki – doskonale wzmacniają odporność organizmu przed różnego rodzaju infekcjami. Są to owoce bogate w witaminę C, ale także w witaminę K, kwas foliowy oraz niacynę. Te wszystkie witaminy i mikroelementy doskonale chronią organizm ludzki.
  7. Suszone jagody goji – to jedne z najzdrowszych owoców świata. Substancje w nich zawarte wzmacniają odporność i neutralizują wolne rodniki. Naukowcy potwierdzili, że mają silne działanie antyoksydacyjne i immunostymulujące. Możemy je wprowadzić w jadłospis już 7 miesięcznych maluchów, ale w odpowiednio mniejszej dziennej dawce. Warunkiem jest również wybór takich owoców, które nie są konserwowane dwutlenkiem siarki oznaczanym symbolem E220 na etykietach. Z jagodami goji, jak ze wszystkim, nie należy przesadzać.

Na koniec mam dla Was także małe przypomnienie, dlaczego właściwie płatki owsiane są takie zdrowe. Pisałam o tym tutaj. Moim zdaniem owsianka to jedno z najlepszych śniadań dla dzieci, dlatego ją tak bardzo polecam. Moja mała Zosia zjada w tygodniu 3-4 owsianki. A jak jest z Waszymi dzieciaczkami i owsianką? 🙂

Spróbuj także:

Jeśli chcesz być na bieżąco ze zdrową i smaczną dietą, śledź mnie na Facebooku i Instagramie 🙂 Tam częściej pojawiają się zdrowe pyszności 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *