Kokosowa kasza jaglana a’la rafaello

kokosowa kasza jaglana a'la rafaello

Tym razem mam dla Was przepis, który z pewnością przekona do siebie wszystkich, którzy dotąd nie byli fanami kaszy jaglanej. Przypominam Wam, że nie bez powodu jest ona uznawana za królową wśród kasz – jest bardzo zdrowa i wręcz konieczna w naszym codziennym menu. Dziś chcę się z Wami podzielić takim prostym przepisem, który jest w zasadzie bazą do przygotowania wielu innych posiłków z kaszą jaglaną w słodkiej wersji. Oto kokosowa kasza jaglana a’la rafaello. Może Wam posłużyć jako samodzielny deser – jak mi dzisiaj z dodaną kostką gorzkiej czekolady, albo np. jako poranna jaglanka z dodatkiem świeżych owoców, co pewnie uczynię jutro 🙂

Kokosowa kasza jaglana a'la rafaello

Kokosowa kasza jaglana a’la rafaello – składniki:

  • szklanka suchej kaszy jaglanej, czyli dwa woreczki,
  • 3 szklanki wrzącej wody,
  • 1 łyżka masła klarowanego lub oleju kokosowego,
  • szczypta kurkumy,
  • szczypta soli,
  • 1 szklanka wiórków kokosowych niesiarkowanych,
  • około 3 łyżki miodu (można więcej jeśli chce się uzyskać jeszcze słodszy smak).

Sposób przygotowania

Sposób ugotowania kaszy jaglanej podpatrzyłam na blogu pani Agnieszki Maciąg i muszę przyznać, że jest po prostu rewelacyjny. Kasza przygotowana w ten sposób zawsze smakuje wybornie!

  1. Najpierw wsypujemy kaszę do garnka i prażymy ją przez kilka minut mieszając co jakiś czas. Robimy tak do czasu, aż kasza zacznie wydzielać lekki zapach i delikatnie się rumienić.
  2. Następnie dodajemy masło, szczyptę kurkumy i soli.
  3. Zalewamy kaszę wrzątkiem, przykrywamy garnek pokrywką i gotujemy na bardzo małym ogniu przez 30 minut.
Kokosowa kasza jaglana a'la rafaello
Krok 1. Prażymy kaszę w suchym garnku.

4. Gdy kasza się ugotuje, chwilkę czekamy aż nieco ostygnie.

5. Następnie dodajemy do niej miód oraz wiórki kokosowe i całość mieszamy.

kokosowa kasza jaglana a'la rafaello
Krok 2. Dodajemy miód i wiórki kokosowe.

6. Nasza kokosowa kasza jaglana a’la rafaello jest gotowa. Możemy zjeść ją od razu na ciepło, albo schować do lodówki i zjeść kolejnego dnia na zimno jako śniadaniową jaglankę z dodatkiem świeżych owoców.

Smacznego! 🙂

Spróbuj także:

Jeśli chcesz być na bieżąco ze zdrową i smaczną dietą, śledź mnie na Facebooku i Instagramie 🙂 Tam częściej pojawiają się zdrowe pyszności 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *