Co zrobić, by dziecko nie jadło śmieci?!

co zrobić, by dziecko nie jadło śmieci

Wielu rodziców zadaje sobie pytanie, co zrobić by ich dziecko zamiast niezdrowego, śmieciowego jedzenia jadło pełnowartościowy pokarm. Wbrew pozorom odpowiedź jest bardzo prosta, wystarczy wdrożyć w życie kilka poniższych zasad, którymi chętnie się z Wami podzielę 🙂 Co zrobić, by dziecko nie jadło śmieci – wystarczy konsekwentnie trzymać się tych reguł.

1. Bądź przykładem dla swojego dziecko i odżywiaj się zdrowo!

To jest tak naprawdę podstawowa i najważniejsza zasada! Pamiętaj, że dla swojego dziecka jesteś wzorem do naśladowania, zatem jeśli będziesz zwracać uwagę na właściwy dobór produktów żywieniowych, ono również będzie tak robić. Dzieci naśladują nas dorosłych i obserwują nawet wtedy, gdy myślimy, że nas nie widzą… 😉

2. Nie trzymaj w domu śmieciowego jedzenia

To proste – jeśli nie kupisz paczki chipsów czy ciasteczek z tłuszczami trans, nie będziesz miała ich w domu, nie sięgniesz po nie, gdy poczujesz głód 🙂 Nie kupuj śmieci! Miej za to sezonowe owoce, bakalie, dobrej jakości jogurty, kefiry, albo produkty, z których łatwo i szybko przygotujesz słodką ale zdrową przekąskę. Na moim blogu znajdziesz mnóstwo inspiracji, chociażby na pyszne daktylowo-orzechowe kuleczki albo ciasto twarogowo-kakaowe.

3. Komponuj pełnowartościowe posiłki

Staraj się gotować zdrowo na co dzień. Jeśli zapewnisz swojemu dziecku odpowiednio zbilansowane główne posiłki w ciągu dnia, najprawdopodobniej nie będzie ono sięgać po niezdrowe przekąski. Pamiętaj, że zdrowe gotowanie może być łatwe i przyjemne, wystarczy bazować na naturalnych produktach, a nie przetworzonej żywności.

4. Do picia podawaj wodę

Od najmłodszego polecam Tobie uczyć dziecko, że do zaspokojenia pragnienia służy tylko woda. Zwykła woda, a nie jakieś smakowe coś. To bardzo ważna reguła, a niestety wielu rodziców podaje swoim maluchom soki. Nie mam nic przeciwko, aby dziecko wypiło nieco soku np. do śniadania, ale w ciągu dnia, gdy organizm potrzebuje co jakiś czas nawodnienia, wówczas powinniśmy sięgnąć tylko i wyłącznie po wodę.

5. W miarę możliwości spożywajcie wspólnie posiłki

To również jest bardzo ważne, aby usiąść wspólnie do posiłku i zjeść w miłej, rodzinnej atmosferze. Niech dziecko widzi, że rodzice także mają na talerzach te same, zdrowe produkty. Jedzmy wspólnie, zdrowo i bez pośpiechu.

W ten sposób dobrnęliśmy do końca 🙂 Jak widzicie, zasady są bardzo proste i myślę, że przy odrobinie chęci wielu rodziców może je wdrożyć w codzienne życie. Serdecznie Was do tego zachęcam, bo prawidłowe i zdrowe odżywianie ma naprawdę ogromny wpływ na rozwój Waszych dzieci.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *