Racuszki owsiane

racuszki owsiane

Racuszki zawsze przywołują miłe wspomnienia 🙂 A wiecie, że nawet te tradycyjne można przygotować w lepszej, zdrowszej wersji? Oto przepis na racuszki owsiane z dodatkiem jabłek, miodu i cynamonu. Ta wersja idealnie pasuje na jesień 🙂 Użycie mąki owsianej zapewnia nam więcej błonnika, którego spożycie jest bardzo ważne dla zachowania zdrowia. Racuszki to pomysł na pyszne danie zarówno dla małych, jak i dużych. Z podanych składników otrzymacie aż 16 pysznych placuszków, ale ostrzegam – znikają one błyskawicznie, więc jeśli macie dużą rodzinkę, polecam podwoić listę składników 🙂

racuszki owsiane
racuszki owsiane

Składniki (na 16 sztuk):

  • 2 jajka,
  • 1 szklanka mleka 1,5%,
  • 1,5 szklanki mąki owsianej (lub zmielonych płatków owsianych),
  • 2 jabłka,
  • łyżka miodu,
  • 1 łyżeczka cynamonu,
  • płaska łyżeczka sody oczyszczonej,
  • masło klarowane (do smażenia).

Racuszki owsiane – sposób przygotowania

  1. Na początek wlewamy do garnuszka mleko, dodajemy miód i cynamon. Całość chwilkę podgrzewamy aby było ciepłe, ale nie gorące!
  2. Następnie do miseczki wbijamy jajka i dodajemy ciepłe mleko. Całość delikatnie miksujemy do połączenia składników.
  3. Dodajemy przesianą mąkę i sodę. Jeszcze raz miksujemy na gładkie ciasto. Odstawiamy.
  4. W tym czasie obieramy jabłka i ścieramy je na tarce o grubych oczkach.
  5. Dodajemy jabłka do ciasta i mieszamy całość łyżką.
  6. Ciasto nakładamy na rozgrzaną z masłem klarowanym patelnię i smażymy przez około 2 minuty z dwóch stron.

Racuszki to idealny pomysł na jesienny posiłek, gdy za oknem szaro i ponuro. Nam najlepiej smakują w towarzystwie kefiru lub maślanki 🙂

Mam dla Ciebie także inne pyszne propozycje:

Jeśli chcesz być na bieżąco ze zdrową i smaczną dietą, śledź mnie na Facebooku i Instagramie. Tam częściej pojawiają się zdrowe pyszności 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *