Pasta z bakłażana i papryki

pasta z bakłażana i papryki

Pasty warzywne to idealny pomysł na kanapki. Wcale nie musicie jeść cały czas pieczywa z serem lub wędliną. Jeśli chcecie być zdrowi i dostarczać swojemu organizmowi wielu witamin, postawcie na warzywa! Najłatwiejszym sposobem na przemycenie kilku warzyw w jednym, smacznym miejscu, jest przygotowanie warzywnej pasty. Tym razem pasta z bakłażana i papryki poleca się jako dodatek do pieczywa 🙂

pasta z bakłażana i papryki

Pasta z bakłażana i papryki – składniki:

  • średni bakłażan,
  • mała czerwona papryka,
  • 1 łyżka oliwy z oliwek,
  • 4 suszone pomidory,
  • 1 łyżka sezamu,
  • mała szczypta soli, pieprzu.

Sposób przygotowania:

  1. Nastaw piekarnik na 180 stopni.
  2. Umyj, a następnie osusz warzywa.
  3. Bakłażana pokrój w plastry o grubości około 1cm. Jeśli zastanawiasz się, czy bakłażana należy obrać, odpowiadam, że nie 🙂 Pamiętaj, że to właśnie w skórce tego warzywa kryje się najwięcej przeciwutleniaczy, jest ona najzdrowsza!
  4. Paprykę pokrój w mniejsze kawałki i pozbądź się gniazda nasiennego.
  5. Na blaszkę z papierem do pieczenia wyłóż plastry bakłażana oraz paprykę.
  6. Bakłażana skrop delikatnie oliwą z oliwek oraz delikatnie dopraw.
  7. Zapiekaj warzywa przez około 20 minut, po tym czasie wyciągnij je z piekarnika i odstaw na chwilę do wystygnięcia.
  8. Na koniec wrzuć do naczynia upieczonego bakłażana, paprykę, suszone pomidory oraz sezam i całość zblenduj na pastę.

Uwielbiamy takie pasty. Nie dość, że robi się je błyskawicznie, to jeszcze super smakują. Pasta z bakłażana i papryki ma bardzo łagodny smak, możecie z powodzeniem zaproponować ją także dzieciom 🙂

Wypróbuj także inne pomysły na pasty do pieczywa:

Jeśli chcesz być na bieżąco ze zdrową i smaczną dietą, śledź mnie na Facebooku i Instagramie. Tam częściej pojawiają się zdrowe pyszności 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *