Naleśnik orkiszowy na słodko

fit naleśnik na słodko

Ostatnio stwierdziłam, że im lepiej wyglądają moje posiłki śniadaniowe, tym… są szybsze w przygotowaniu! Mówię serio. Tym razem mam dla Was pysznego naleśniczka na słodko. Zrobiłam go w parę minut z mąki orkiszowej, banana, jajek i odrobiny mleka. Jako dodatki użyłam jogurtu naturalnego, konfitury z czarnej porzeczki, malin, nasion słonecznika i płatków migdałów. Wyszło naprawdę bombowe śniadanko!

Składniki (na 2-3 naleśniki):

  • 1 średni, dojrzały banan,
  • 2 jajka,
  • 4 łyżki mąki orkiszowej,
  • 2 łyżki mleka 1,5%,
  • szczypta cynamonu,
  • około 2 łyżki masła klarowanego do smażenia,
  • dowolne dodatki (u mnie jogurt naturalny, konfitura z czarnej porzeczki, maliny, nasiona słonecznika i płatki migdałów).

Co robimy?

Na patelni rozgrzewam masło klarowane (około 1 łyżka na 1 naleśnik). W naczyniu miksuję/blenduję ze sobą składniki na ciasto naleśnikowe, czyli jajka, banana, mąkę, mleko i cynamon. Rozlewam masę na rozgrzaną patelnię i smażę przez około 1-2 minuty z każdej ze stron. Naleśniki podaję z ulubionymi dodatkami 🙂

 

A dla najmłodszych? Moja Zosia dostała takiego naleśniczka bez dodatków na wynos. Spała do 10:30 no i nie było już czasu na inną formę śniadanka 🙂 Także drogie mamy, taki posiłek to także fajny pomysł dla Waszych pociech 🙂

Jeśli chcesz być na bieżąco ze zdrową i smaczną dietą, śledź mnie na Facebooku i Instagramie 🙂 Tam częściej pojawiają się zdrowe pyszności 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *