Dlaczego nie warto martwić się oponką?


Mam wrażenie, że w dzisiejszych czasach ludzie zbyt obsesyjnie podchodzą do swojego wyglądu. Wszyscy chcą wyglądać perfekcyjnie, przy czym zapominają w tym wszystkim o własnym szczęściu. No tak! Pamiętajmy, że każdy z nas ma zupełnie inne predyspozycje i najważniejsze jest nasze własne samopoczucie, a nie cyferki na wadze! Poza tym, uwierzcie mi, jeśli będziecie odżywiać się zdrowo i karmić swoje ciało prawdziwym jedzeniem, to smukła sylwetka będzie przyjemnym „efektem ubocznym”. Czyli co? Znowu wszystko sprowadza się do jednego – zdrowe odżywianie to podstawa! Ale pamiętajcie, że liczy się także sposób, w jaki karmimy nasz organizm!

Zapamiętaj tych kilka punktów, one ułatwią Ci życie 🙂

  1. Nie stresuj się, tylko prowadź spokojny tryb życia. Okazuje się, że uruchomienie reakcji stresowej wyłącza proces trawienia! Natomiast, gdy jesteśmy odprężeni, wówczas nasz system trawienny pracuje na najwyższych obrotach.
  2. Przewlekły stres wywołany kortyzolem i insuliną zmniejsza wydajność spalania kalorii, co może skutkować nadmiarem masy ciała. Jak wiadomo kortyzol jest hormonem wydzielanym podczas stresu, a jego nadmiar przyczynia się do wzrostu poziomu insuliny, która z kolei w nadmiarze blokuje spalanie kalorii.
  3. Zdenerwowanie i niepokój generują reakcje stresowe. Wynikiem może być zwiększenie masy ciała.
  4. Stres powoduje utratę masy kostnej. Odprężenie zapewnia zdrowe kości.
  5. Świadome oddychanie neutralizuje reakcję stresową i polepsza proces trawienia.
  6. Tlen jest podstawowym i najbardziej niezbędnym dla organizmu składnikiem metabolicznym. Im więcej oddychamy, tym więcej trawimy, przyswajamy i spalamy kalorii.
  7. Zanim skupisz się nad tym, co jeść, najpierw naucz się jak jeść.

No właśnie, jak jeść aby zapewnić sobie najlepsze trawienie i jak najwięcej skorzystać z przyjmowanych pokarmów?

  • Należy jeść powoli i bardzo starannie przeżuwać każdy kęs. W praktyce niestety bardzo często siadamy do obiadu, talerz jest wypełniony po brzegi, a już po około 10 minutach nie ma na nim nic! Zdecydowanie nie tak powinno to wyglądać!
  • Posiłki należy spożywać w przyjaznym gronie, najlepiej z rodziną. Siedząc wspólnie przy stole możemy się odprężyć, a także umilić czas posiłku rozmową.
  • Warto wiedzieć, że szczyt możliwości metabolicznych naszego organizmu przypada pomiędzy godziną 12:00, a 14:00, wtedy, kiedy słońce osiąga najwyższe położenie. Czy w krajach takich jak Francja, Hiszpania, czy Włochy, przypadkiem są obowiązkowe przerwy obiadowe właśnie w tych godzinach? 🙂 Okazuje się, że właśnie w tym czasie powinniśmy zjeść najbardziej obfity posiłek w ciągu dnia, gdyż bez problemu zostanie on przekształcony w energię. Niestety u nas bardzo często ten największy posiłek przypada na godzinę 16:00-17:00, co znacznie utrudnia pracę naszego systemu trawiennego.

To tyle na dziś. Mam nadzieję, że postaracie się wprowadzić do swojego życia więcej spokoju. Naprawdę, jest to o wiele ważniejsze niż obsesyjne liczenie kalorii, czy też skupianie się na wybiórczych produktach spożywczych. Zacznijcie traktować swój organizm holistycznie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *