Burger z jajkiem


Burger z jajkiem na śniadanie? Dlaczego nie?! Jeśli będzie zrobiony z właściwych składników, to spokojnie od czasu do czasu możemy sobie pozwolić na takie rarytasy! 🙂

 

Składniki:

  • 1 bułka np. z makiem, sezamem lub pełnoziarnista (chodzi o to, aby dostarczyła nam czegoś więcej niż tylko kalorii, zatem zwykła bułka pszenna odpada),
  • 1 jajko,
  • mały kawałek czerwonej cebulki,
  • 2 plasterki pomidora,
  • garść rukoli,
  • 1 ogórek kiszony,
  • 1 płaska łyżeczka majonezu (można pominąć),
  • odrobina masła (potrzebne do przyrządzenia sadzonego jajka).

Bułkę rozcinamy na pół i grillujemy ją na specjalnej patelni aby uzyskała chrupkość. Można także włożyć ją do piekarnika ale opcja z patelnią wydaje się być szybsza.

Przyrządzamy jajko sadzone i doprawiamy je solą i pieprzem.

Gotową i chrupką bułkę smarujemy wewnątrz majonezem (możemy z tego zrezygnować). Najpierw kładziemy garść rukoli i pomidorka, następnie sadzone jajko, ogórek, cebulka i ponownie rukola.

Burger najlepiej smakuje zanim ostygnie, zatem nie tracimy czasu i wcinamy! 🙂

 

Jesteście ciekawi, ile taki burger ma kalorii?

wersja bez majonezu – 320 kcal
wersja z majonezem – 380 kcal

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *