Jak zwiększyć spożycie warzyw i owoców? Proste triki!


Polacy jedzą zdecydowanie ZA MAŁO warzyw i owoców! Tak, tak, dotyczy to nas wszystkich, niestety. Spotykając się z pacjentami w gabinecie, często słyszę tylko jeden schemat: „w ciągu dnia zjadłam/em kawałek pomidora do kanapki no i surówkę do obiadu”. Chyba domyślacie się mojej reakcji? 😉

Kochani, jeśli chcemy być zdrowi i przy okazji cieszyć się smukłą sylwetkę, to warzywa i owoce MUSZĄ stanowić podstawę naszej diety! Innej opcji nie ma! Dodatek pomidora, czy ogórka do kanapki plus surówka do obiadu to zdecydowanie za mało, by mówić o zdrowym i racjonalnym odżywianiu.

Jak zatem w prosty i bezbolesny 🙂 sposób zwiększyć spożycie warzyw i owoców w ciągu dnia? Oto kilka propozycji 😉

  1. Niech jednym z Twoich posiłków będzie koktajl warzywno-owocowy. Przygotujesz go w max 5 minut, a dostarczysz organizmowi wielu cennych witamin i składników mineralnych. Taki koktajl świetnie sprawdzi się jako przekąska do pracy, czy jako posiłek dla dzieci w szkole. Wystarczy zblendować wybrane warzywa i owoce z dodatkiem wody mineralnej i gotowe! Warto dodać także siemię lniane i tym samym wzbogacić koktajl o cenne niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT) omega-3.
    Więcej na temat korzyści płynących z picia koktajli przeczytasz tutaj.

    Oczywiście pomysłów na koktajle jest nieskończenie wiele! Zatem marsz do kuchni, blender do ręki i stwórzcie swój ulubiony smak! 🙂

  2. Przygotowując kanapkę zawsze, ale to ZAWSZE wzbogacaj ją o warzywa! Niech to nie będzie zwykła kanapka z serem, czy wędliną, ale dodaj do niej także, np. liść sałaty, kiełki, pomidora, ogórka, rzodkiewkę… Możesz także przygotować pyszną pastę z pieczonych warzyw i wykorzystać ją do pieczywa.
  3. Podczas standardowego obiadu, mam na myśli takiego złożonego z mięsa, ziemniaków/ryżu/kaszy i surówki, niech to właśnie surówka zajmuje najwięcej miejsca na Twoim talerzu! 
  4. Wprowadź do swojego jadłospisu warzywne zupy krem. To naprawdę świetny sposób na przemycenie sporej ilości witamin 🙂 Pomysłów na takie zupy jest również całe mnóstwo, a prostota ich przygotowania tym bardziej powinna nakłonić Was do skorzystania z nich. Jedną z moich ulubionych zup jest krem z pieczonej papryki i bakłażana, przepis znajdziecie tutaj.
  5. Nie stroń od sałatek! Zarówno warzywne, jak i owocowe będą dobrym pomysłem i zawsze będę Was namawiać do włączenia ich do swojego menu 😉 Takie sałatki można przygotować i zjeść w domu, np. na kolację, ale także zapakować w pojemniczek i zabrać ze sobą  do szkoły czy pracy. Co powiecie na pyszny owocowy bowl z orzechami włoskimi? Bardzo polecam! 🙂
  6. Jako przekąskę sięgaj po świeży sezonowy owoc, zamiast po batonika ze sklepu! Tego pomysłu chyba nie muszę dalej wyjaśniać… 😉
  7. Fajnym rozwiązaniem dla zabieganych osób są soki warzywne, które już coraz częściej można kupić w sklepie i o dziwo mają całkiem niezły skład 😉 Znajdziemy np. soki marchewkowe, buraczane, pomidorowe. Pamiętajcie jednak, aby zawsze wybierać te w szklanej butelce.
  8. Pomysł dla osób nieco bardziej zaawansowanych w zdrowe i racjonalne odżywianie – zawsze można wykorzystać warzywa do przygotowania pysznych, domowych smakołyków! Mój ostatni kuchenny popis to ciasteczka z buraka! 🙂 Przepis znajdziecie tutaj.

Mam nadzieję, że tych kilka sposobów pomoże Wam wprowadzić do swojej diety więcej warzyw i owoców, a tym samym poczujecie się zdrowsi, piękniejsi i z dużą dawką energii do działania! 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *