15 zasad zdrowego odżywiania


Do zapamiętania, a przede wszystkim do codziennego stosowania:

  1. Spożywaj produkty sezonowe i regionalne.
  2. Niech każdy Twój posiłek zawiera warzywa i/lub owoce (najlepiej w postaci surowej), a zimą duszone lub kiszone warzywa.
  3. Zrezygnuj z białej mąki i rafinowanego cukru.
  4. Staraj się odpowiednio łączyć ze sobą produkty spożywcze w każdym posiłku. Więcej pisałam o tym TUTAJ.
  5. Jedz powoli, dokładnie przeżuwając pokarm (nawet 20-30 razy!).
  6. Przyrządzaj posiłki bezpośrednio przed podaniem.
  7. Nie odgrzewaj wielokrotnie posiłków, np. zup jarzynowych.
  8. Ogranicz do minimum lub całkowicie zrezygnuj z produktów sztucznych, rafinowanych i konserwowanych.
  9. Zmniejsz spożycie kawy i czarnej herbaty.
  10. Nawadniaj organizm wodą.
  11. Stosuj w kuchni świeże zioła i przyprawy, np. bazylię, miętę, imbir, czarnuszkę.
  12. Pij świeżo przygotowane soki warzywno-owocowe.
  13. Traktuj pożywienie jako paliwo dla swojego organizmu i wybierz to najlepsze – pełnowartościowe!
  14. Czerp radość z jedzenia.
  15. Uważnie słuchaj się swojego organizmu, bo nie ma diety idealnej dla wszystkich!

Mam nadzieję, że powyższe wskazówki będą Wam towarzyszyć przez całe życie 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *