Awokado – podstawa zdrowej diety 2


Na zdrową dietę składa się wiele czynników i produktów spożywczych, jednym z nich jest awokado. Jeśli chcesz cieszyć się zdrowiem i szczupłą sylwetką, właśnie ten owoc koniecznie musisz mieć w swojej kuchni!

Kremowe, jedwabiste awokado jest bardzo bogatym źródłem witamin, składników mineralnych, zdrowych tłuszczów i fitosubstancji.

Co zawiera awokado?

Beta-sitosterol – ten związek blokuje wchłanianie cholesterolu oraz zapobiega nowotworom piersi.

Błonnik – jedno awokado pokrywa 40% dziennego zapotrzebowania na błonnik. Rozpuszczalna frakcja błonnika usuwa nadmiar cholesterolu z organizmu, a frakcja nierozpuszczalna zapobiega zaparciom, utrzymując w dobrej kondycji przewód pokarmowy.

Witamina C i E – to silne przeciwutleniacze, które chronią nasz organizm przed wolnymi rodnikami.

Glutation – jest to silny przeciwutleniacz, który neutralizuje wolne rodniki i zapobiega starzeniu.

Kwas foliowy – to ważna witamina z grupy B, o którą szczególnie powinny zadbać kobiety w ciąży, gdyż zapobiega ona powstawaniu wad wrodzonych układu nerwowego u płodu. U dorosłych z kolei kwas foliowy chroni przed nowotworami i chorobami serca.

Kwas oleinowy – rodzaj jednonienasyconego kwasu tłuszczowego, który obniża stężenie cholesterolu i zapobiega miażdżycy.

Magnez – pomaga redukować objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego, migren i niepokoju. Także dziewczyny, już wiecie, o co wzbogacić swoją dietę szczególnie przed menstruacją 😉

 

UWAGA! UWAGA! UWAGA! 
Wielu ludzi celowo unika awokado, ponieważ obawia się tłuszczu. Rzeczywiście, awokado głównie składa się z tłuszczu, natomiast musimy pamiętać, że jest to ten dobry rodzaj, który tylko i wyłącznie zadziała na naszą korzyść. Zawarte w nim dobroczynne jednonienasycone kwasy tłuszczowe pomogą obniżyć stężenie cholesterolu LDL, czyli tzw. „złego” cholesterolu, a tym samym przyczynią się do ograniczenia ryzyka choroby niedokrwiennej serca. Zatem nie bójmy się tego owocu!

 

Dobra rada
Obrane awokado szybko ciemnienie, warto zatem skropić je sokiem z cytryny lub limonki. Jeśli natomiast wykorzystałaś/eś tylko połowę awokado, w drugiej koniecznie pozostaw pestkę – owoc pozostanie dłużej świeży.

 

 

 

A teraz coś dla tych, którzy nie mają pomysłu na awokado. Przygotowałam aż trzy propozycje na zdrowe wykorzystanie tego owocu. Koniecznie wypróbuj każdą z nich! 🙂

 

  1. Jajko zapiekane w awokado – idealna propozycja na śniadanie. Przepis tutaj
  2. Awokado na słodko z miodem i orzechami włoskimi – zdrowy i sycący deser. Przepis tutaj
  3. Sos z awokado – idealny do sałatek. Przepis tutaj

Dajcie znać, który z przepisów szczególnie przypadł Wam do gustu! 🙂

 

Pozdrawiam,
Natalia

 


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

2 komentarzy do “Awokado – podstawa zdrowej diety