Graj w zielone! Czyli zalety picia koktajli


Zielone koktajle to prawdziwe bomby witaminowe dostarczające nam gigantycznego zastrzyku energii na cały dzień!
– Przede wszystkim są niezwykle odżywcze, bogate w chlorofil, witaminy i błonnik,
– dzięki blendowaniu są lekkostrawne i łatwo przyswajalne przez organizm,
– mogą stanowić oddzielny posiłek,
– mają działanie detoksykujące.

A teraz kilka wskazówek, jak komponować zielone koktajle 🙂
1. Trzymaj się zasady 60/40, czyli 60% koktajlu stanowią warzywa, a 40% owoce. Dzięki temu oprócz właściwości odżywczych, koktajl ma także smaczny, owocowy smak.
2. Wybieraj warzywa zielonolistne, takie jak: szpinak, pietruszka, jarmuż, sałata, brokuł, szczaw, kapusta pekińska, rukola. Świetnie sprawdzi się także ogórek, seler naciowy i kiełki.
3. Do warzyw dołącz owoce o kremowej konsystencji, które sprawią, że koktajl będzie aksamitny. Wybierz awokado, banana, truskawki, maliny.
4. Całość najlepiej połącz z wodą kokosową lub mineralną.
5. Przy doborze składników kieruj się sezonowością i własnymi upodobaniami smakowymi.
6. Świetną opcją jest również wzbogacenie koktajli o ziarna, jak np. siemię lniane, chia, słonecznik.
7. Smak koktajlu wzbogać cynamonem, miodem, imbirem, cytryną.

Przykłady:
pokrzywa + awokado + jabłko = działanie oczyszczające
ogórek + szczaw + koper = działanie orzeźwiające
pietruszka + szpinak + jabłko = działanie odmładzające

 

Do dzieła! 🙂

Pozdrawiam,
Natalia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *